GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Karakter seçim ekranını ayarlama

Başlatan volkanertekin, 08 Ağustos 2017, 00:00:52

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

volkanertekin

karakter seçim ekranını ayarlama çok basit ve kolaydır

bilen arkadaşlar çıkacakdır fakat bilmiyenler için iş görür.

ilk olarak

public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)

pawnoda bunu arattığınızda aşa inince şöyle  komutlar gelicektir

SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
     SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
     SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746);
     return 1;
  }

SetPlayerPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); Karakterin durduğu yerdir.
SetPlayerCameraPos(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); Kameranın durduğu yerdir.
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1958.3783, 1343.1572, 15.3746); Kameranın karaktere bakış açısıdır.

Şimdi bunları kendimize göre ayarlayacağız. Öncelikle karakterin durmasını istediğimiz yere gidip /save yazarak kaydediyoruz. Daha sonra onun karşısına geçip tekrar /save yazarak kaydediyoruz. Bu kaydettiğimiz kameranın duracağı yerdir. Şimdi geldik pawnoya geçirmeye. OnPlayerRequestClass publicine gidip, SetPlayerPos(playerid, yazdıktan sonra karakterin duracağı yerin koordinatlarının ilk üçünü yazıyoruz. Daha sonra altına geçiyoruz ve SetPlayerFacingAngle(playerid, yazdıktan sonra karakterin duracağı yerin koordinatlarından son bir koordinatı buraya yapıştırıyoruz. Bu karakterin kameraya bakış açısıdır. Sonra altına geçiyoruz ve SetPlayerCameraPos(playerid, yazdıktan sonra kameranın duracağı yerin koordinatlarından ilk üç koordinatı buraya yapıştırıyoruz. Son olarak SetPlayerCameraLookAt(playerid, yazdıktan sonra kameranın duracağı yerin koordinatlarının ilk üçünü buraya yapıştırıyoruz. İşlem tamam. Çalışmalarınızı kaydedin. Burada sorun yaşabilirsiniz onun için size örnek bir karakter seçim ekranı vereceğim. Bunu kullanabilirsiniz. Kullanmak istemiyorsanız sizin için istediğiniz yeri yapabilirim. Örnek karakter seçim ekranı,

        SetPlayerPos(playerid, 345.4789, 302.3955, 999.8499);
   SetPlayerCameraPos(playerid, 345.1185, 310.6145, 1002.5220);
   SetPlayerCameraLookAt(playerid, 345.3828, 309.6516, 1002.1465);


benim eskiden kullandığım örnek olarak buydu.



Bir resim bin kelimeye bedeldir. Ve bu yüzden yüklemesi bin kat daha uzun sürer!

Jawié

Arkadaşın 1000 satırda anlatmaya çalışıp anlatamadığı şeyi anlatarak özet geçeyim:

OnPlayerRequestClass karakter seçme kısmında çağrılır. Burada oyuncunun koordinatını vb. şeyleri ayarlarız.

SetPlayerPos - Oyuncunun koordinatını ayarlar.

Örnek Kullanım:

PAWN Kodu: Seç
SetPlayerPos(playerid, 0.0, 0.0, 0.0);

SetPlayerCamera - Kameranın nerede duracağını ayarlar. Giriş ekranında oyuncu kameraya bakar. Bu kameranın nerede olacağıdır.

Örnek Kullanım:

PAWN Kodu: Seç
SetPlayerCamera(playerid, -4, 0.0, 0.0);

SetPlayerCameraLookAt - Kameranın nereye bakacağını ayarlar. Karakter ile kamera arasında orta bir mesafenin koordinatını yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım:

PAWN Kodu: Seç
SetPlayerCameraLookAt(playerid, -2, 0.0, 0.0);


volkanertekin

Alıntı yapılan: Jawié - 08 Ağustos 2017, 00:09:07

Arkadaşın 1000 satırda anlatmaya çalışıp anlatamadığı şeyi anlatarak özet geçeyim:

OnPlayerRequestClass karakter seçme kısmında çağrılır. Burada oyuncunun koordinatını vb. şeyleri ayarlarız.

SetPlayerPos - Oyuncunun koordinatını ayarlar.

Örnek Kullanım:

PAWN Kodu: Seç
SetPlayerPos(playerid, 0.0, 0.0, 0.0);

SetPlayerCamera - Kameranın nerede duracağını ayarlar. Giriş ekranında oyuncu kameraya bakar. Bu kameranın nerede olacağıdır.

Örnek Kullanım:

PAWN Kodu: Seç
SetPlayerCamera(playerid, -4, 0.0, 0.0);

SetPlayerCameraLookAt - Kameranın nereye bakacağını ayarlar. Karakter ile kamera arasında orta bir mesafenin koordinatını yazabilirsiniz.

Örnek Kullanım:

PAWN Kodu: Seç
SetPlayerCameraLookAt(playerid, -2, 0.0, 0.0);


  :uzgun:

Bir resim bin kelimeye bedeldir. Ve bu yüzden yüklemesi bin kat daha uzun sürer!

ParKStrikeSTR


FelleR