GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

GTA 6'NIN BİLMEDİĞİNİZ KARANLIK HİKAYESİ (İPTAL EDİLEN SENARYOLAR)

Başlatan dragonfly.gta, 19 Ağustos 2025, 15:31:08

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

dragonfly.gta

2013'te GTA 5 çıktıktan sonra, 2014'te GTA 6'nın erken aşamalarına başlandı. Bugünkü Lucia ve Jason hikâyesinden önce, iptal edilen ve tamamen farklı karakterlere sahip GTA 6 hikâyeleri vardı. Erken dönemde projeye "Project Americas" kod adı verilmişti; daha geniş ölçekte, birden fazla şehir ve üç ana karakter içeren bir tasarımdan söz ediliyordu. Bu karakterler yozlaşmış eski bir Vice City polisi, onun bağımlı oğlu ve bir kartel üyesiydi. Hikâye; hayatının kontrolünü tekrar eline almaya çalışan bir baba, bağımlılığından kurtulmaya çabalayan ama sürekli pisliğin içine düşen oğlu ve fazla konuşmayan, yalnızca işine odaklanan bir kartel üyesini konu alıyordu. Söylenene göre tipik bir GTA hikâyesinden çok, Breaking Bad ya da Narcos tadında bir kartel dramasına benziyordu. Uçuk banka soygunları ya da aile ilişkilerini yoga yaparak toparlamaya çalışan bir karakter yerine, GTA 5'ten bile daha ciddi bir hikâye planlanıyordu. Rockstar'daki bazı çalışanlar bu hikâyeye adeta âşık olmuştu.


Ama burada büyük bir sorun vardı: Take-Two, bu konsepti öğrendiğinde hikâyenin çok karanlık olduğunu, oyunculara satmanın zor ve riskli olacağını söyledi. Aslında biraz da haklılardı. Çünkü Rockstar daha önce GTA 4 ile ciddi bir hikâye anlatmayı denemiş, fakat San Andreas gibi önceki oyunlarının başarısını yakalayamamıştı. Günümüzde birçok kişi GTA 4'ü en iyi GTA oyunu olarak görse de, satış başarısı açısından kendi rekorlarını kıramamıştı. Take-Two bunun tekrar yaşanmasını istemedi ve Project Americas iptal edildi.

2017'ye gelindiğinde, ekip ciddi tonu koruyarak daha kişisel bir hikâye anlatmaya karar verdi. Hikâyenin odağı iki karakter üzerine kurulmuştu. Biri, yeni öldürülmüş bir polisin kızı olan genç bir kadın -- Lucia'dan önce ilk kadın GTA ana karakteri olacaktı. Diğeri ise uy****rucu ticaretiyle bağlantılı, şiddet geçmişi olan tehlikeli bir adamdı. Belki de bu iki karakterin aşk hikâyesi anlatılacaktı. Kadın karakter, babasının ölümünün ardındaki gerçeği araştırırken suç dünyasına sürüklenecek ve belki de gerçek aşkı bulacaktı. Bu, önceki versiyona göre daha kişisel bir intikam hikâyesiydi. İlgi topladı ve erken geliştirme sürecine bile girildi. Ancak bu da uzun sürmedi.

Bir sonraki versiyon, haksız yere hüküm giymiş, yakın zamanda hapisten çıkan siyahi bir asker üzerineydi. Tek ana karaktere dönülmüştü. Bu hikâye, karakterin hayatını düzene sokmaya çalışırken istemeden yeniden suça bulaşmasını konu alıyordu. Sistem içindeki yolsuzluk ve adaletsizlik işleniyordu; duygusal ağırlığı olan, önceki GTA oyunlarından oldukça farklı bir hikâyeydi. Rockstar yazarları bu versiyona inandıklarını söylüyordu. Ancak Take-Two, bunun fazla politik olduğunu, pazarlanmasının zor olacağını iddia ederek bunu da iptal etti.

Hikâyelerde bir türlü denge sağlanamıyordu. Rockstar dördüncü kez senaryoyu yeniden yazmaya koyuldu. Her yeniden başlangıçla birlikte GTA 6'nın ilk vizyonundan uzaklaşıldığı düşünülüyordu. 2019'un sonuna gelindiğinde, GTA 6'nın birden fazla versiyonu vardı fakat hiçbiri doğru düzgün erken geliştirme aşamasına bile geçememişti. İşler stüdyoda ilerlemiyordu. Aynı dönemde Dan Houser bir röportajda, "GTA 6 ile ne yapacağımız gerçekten belirsiz" demişti. Ayrıca Rockstar, Trump'ın başkanlığı döneminde oyunu çıkarmamış olmaktan da memnundu; çünkü siyasi iklim GTA gibi bir oyun için önemliydi.

Röportajdan kısa süre sonra Dan Houser çalışmaya ara verdi. Bu ara beklenenden uzun sürdü ve 2020'ye girilmeden resmileşti: Dan Houser, Rockstar Games'ten ayrılmıştı. Tükenmişti ve ilerlemeyen bir vizyonu zorlamaktan sıkılmıştı. Görevi kardeşi Sam Houser'a bıraktı. Bu, oyun camiasında şok etkisi yarattı. Çünkü Dan sadece bir yazar değil, Rockstar'ın başlangıcından bu yana çıkan tüm oyunları şekillendiren kişiydi. Çalışanlar onun yokluğunun her şeyi değiştirdiğini söylüyordu. GTA 6'nın önceki sürümleri iptal edilmişti ve onları şekillendiren kişi artık yoktu. Serinin hikâyesi, çocukluğumuzun efsanevi senaryolarını yazan adam olmadan yazılacaktı.

Fakat daha da kötü şeyler oldu. Dan'in ayrılışından birkaç hafta sonra dünya koronavirüs ile tanıştı. Rockstar, GTA 6'ya doğru düzgün başlayacakken pandemi devreye girdi. Her şey durma noktasına geldi. Uzaktan çalışma süreci zaten yavaş ilerleyen geliştirmeyi daha da yavaşlattı. Üstüne çalışma koşullarına dair eleştiriler yükseliyor, stüdyoda kaos ortamı oluşuyordu. Şirket, daha insani bir iş-yaşam dengesi kurmaya çalışsa da bu da gelişim sürecini yavaşlatan başka bir faktör oldu.

Pandemi döneminde insanlar daha pozitif ve renkli içeriklere yöneldi. Markalar da içeriklerini daha geniş kitlelere uygun hale getirmeye başladı. Fallout 4'te ghoulların artık bilinçsiz zombilere indirgenmesi, Half-Life'taki zombilerin yardım çığlıklarının kaldırılması gibi örnekler, oyunların daha kolay sindirilebilir hale geldiğini gösteriyor. Bu durum aslında zaten 2000'lerin "edgy" temasının geride kaldığını da işaret ediyordu. GTA 5 bile önceki oyunlara kıyasla daha renkliydi. Bugün gördüğümüz GTA 6'nın da bu kadar renkli görünmesinin sebeplerinden biri bu. Rockstar'ın "yumuşaması" ve mizahını kaybetme ihtimali endişe verici, çünkü büyük marka olunca kitleni de büyütmek zorundasın ve eseri ona göre şekillendiriyorsun. Belki de Dan Houser bu yüzden bıktı ve ayrıldı; çünkü GTA 6, 2014'teki hâlinden çok uzaklaşmıştı.

Her şeye rağmen, GTA 6'nın bu olaylar yüzünden kalitesinden ödün vereceğini düşünmüyorum. Belki de büyük sızıntı sonrası Rockstar birçok şeyi değiştirmiştir. Yine de Lucia ve Jason'a odaklanan mevcut hikâye, hedef kitlesi için daha güvenli bir tercih gibi görünüyor. Ama sonuçta bu bir GTA oyunu; suç yine merkeze alınacak. Üç farklı sürümü iptal ettikten, başyazarlarından birini kaybettikten sonra Rockstar'ın daha güvenli bir versiyona yönelmesi kaçınılmazdı. Bonnie ve Clyde'dan esinlenen senaryo belki ağır ve karanlık olmayacak ama hâlâ merak uyandırıcı görünüyor. Onca kaosa, pandemiye ve Dan Houser'ın ayrılışına rağmen Rockstar yine efsanevi bir eser ortaya koymaya hazırlanıyor.

Peki siz hangi iptal edilen versiyonu oynamak isterdiniz? Yoksa mevcut Lucia ve Jason'un hikâyesi en iyi seçim mi?


👉 Kaynaklar:
https://fravilys.medium.com/gta-vi-chronique-du-d%C3%A9veloppement-le-plus-chaotique-de-lhistoire-de-rockstar-games-ce593c90cfc6
https://www.vice.com/en/article/gta-6-was-originally-going-to-have-a-protagonist-like-trevor-phillips-according-to-leak/
👉 İçeriği arakladığım video: https://youtu.be/OC93gdARh-c?si=1I1-66eokFMYZAHo
Son düzenlenme: 19 Ağustos 2025, 15:32:39 dragonfly.gta

Impeccable

Her birinden farklı oyunlar çıkabilecek güzel senaryolar oluşturulmuş, umarım en doğrusunu seçmişlerdir.