GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

[REHBER] GTA Vice City Stories - İşletme Yönetimi (Empire Building)

Başlatan Bilinmeyen Bey, 14 Temmuz 2021, 01:58:22

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bilinmeyen Bey

Alıntı yapılan: Purgatory - 14 Temmuz 2021, 15:44:48
@Bilinmeyen Bey Seninle hemfikirim, gerçekten keşke San Andreas'ta da işletme olayını bu biçimde veya daha kapsamlı bir biçimde görebilseydik, ister modla, ister doğrudan yapımcının eliyle. Bu oyunu cazip kılan noktalardan biri çünkü bu olay.

Bu konuya tekrar ziyaret etmek istedim. Ve bu mesaja dair güncelleme yapabilirim:

Vadim M'in ve komünitenin yazılımcılarından Fire_Head'in çeşitli araştırmaları sonucu GTA San Andreas'ta bu içerik aynısı yada benzer olacakmış. Bunun bulguları şöyle:

- PSM2 dergisi, zamanında Vice City için de neden yüzülmediğini açıklamıştı. Aynı dergi, GTA San Andreas içinde 2004 yılında bir röportaj yaptı. Rockstar çalışanlarının GTA: Vice City'de tanıtılan işletme sisteminin geliştirilip geliştirilmeyeceğini ve oyunda Vegas olucağından, oyuncunun kendi bir işletmesi olup olmayacağını sordu. Çalışanlar ise gülümseyerek cevap vermemişler. Ama belli ki birşeyler saklıyorlardı

- Bununla birlikte Dan Houser, Las Venturas'da oyuncunun sahip olabileceği, para akıtabileceği ve işletme olayını kullanan bir Casinosu olacağına dair açıklama yaptı. Ama güncel oyunda bu eksik.

- Oyunun kaynak kodlarında eksik olan ve şuan çalışmayan 8 tane kod var. Bunların her birinde "MULTIBUILDING" ismi geçiyor. Bu kodlar bir işletme koyma, olan binayı değiştirme, devretme ve güncelleme gibi özelliklere sahip. Ama hiçbirinin güncel oyunda işlevi yok.

- Oyunun tüm dükkan fiyatlarının deposunu tutan "shopping.dat" belgesinin içinde ayrıca "Properties" adlı bir kısım var. Ancak bu kısım boş bırakılmış.

- Ganton'un hemen üstündeki mahallede olan boş alanın muhtemelen oyuncuya bu özelliği kullanabilmesi için bir yer bırakılmış. Aynı şekilde Market caddesi üzerinde STARBALLS inşaat ekibinin yıkmış olduğu bir yer var. Bu bölgenin modelinin isminin içinde "puchase" geçmekte ama yanlış yazılmış.

- Sonuç olarak Vice City Stories'de, San Andreas'ta yapamadıkları bu işlemi gerçekleştirmişler gibi gözüküyor.

Benim bu kanıtlar dahilinde ekstra bir düşüncem var.

- Deconstruction görevinde CJ kız kardeşi Kendl'a fahişe olarak adlandırılan çalışanları cezalandırması ve ara sahnede "zaten yeni bir gayrimülk istiyordum" demesi bu özellik ile ilgili olabilir. Çünkü aynı görev için Definitive Edition sızıntılarında porta_cabin.sc adlı bir kod öbeği de var. Muhtemelen bu görevi tasarlar iken bu özellik tanıtılacaktı.
Son düzenlenme: 29 Mayıs 2025, 05:06:19 Bilinmeyen Bey