GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

San Andreas'ı 100% Tamamladım ve Yorumlarım (PC)

Başlatan Bilinmeyen Bey, 19 Şubat 2022, 23:41:48

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Bilinmeyen Bey

GTA San Andreas en sevilen GTA Oyunlarında bir tanesi. Bir insana sorsanız, "en iyi gta oyunu sence hangisi?" cevaplar muhtemelen: "GTA Vice City, benim için en iyisi" , "San Andreas ile çok eğlendim" ya da "GTA V Tabikide! Kocaman bir haritası ve yapılacak aktiviteleri var" cümlelerini duyarsanız. Tabiki zevkler de olduğu için, kimisi için GTA IV veya diğer oyunlarda güzeldir. Ama bu 3 cevap etrafta dolaşıyor.

Ben bugün değil, ama yakın zamanda GTA San Andreas'ı 100% bitirdim. Bu 100% bitirme konusu baya anlatacağım, oyun hakkında yorumlarım, görevler, hikayesi, mekanikler, oyunun çeşitliliği gibi bir sürü şeye deyineceğim.

Ama bu 100% tamamlama olayına @lazlow ve @Razor02 'da katıldığı için teşekkür ediyorum.


Şimdi yavaştan başlarsak,


HİKAYESİ

GTA San Andreas'ın hikayesi, The Introduction ile başlıyor. Kardeşi Brian'ın ölümü sonucu Liberty City'ye kaçan ve yaklaşık 2.5 yılını Liberty City'de geçiren Carl Johnson namı diğer CJ, Yakın zamanda bir telefon araması ile annesinin ölümü sonucu hüzünlenen. Ve ailesi tek başına kaldığı için, geri dönmesinin zamanı geldiğini anlayan ana karakterimiz ile başlıyor.

Francis Havalimanından çıkışımız ve birkaç dakika sonra C.R.A.S.H örgütü tarafından tutuklanıp ve Front Yard Ballas'a bırakılıyoruz. Bu an boyunca geçen konuşmalar hikayeyi baya ilerletiyor. Fazla takmayan bir oyuncu için pek ilgi çekici gelmeyebilir. Ancak bize söylenenden daha önce olan olaylar oluyor. Frank Tenpenny bizi Memur Pendelbury'nun ölümü suçlamaktadır. Front Yard Ballas kontrolünde olan mekana bıraktıktan sonra. Oyunun kontrolü bize geçiyor.

Oyunun mekanikleri kısmı aslında burada giriyor. Ancak onlara sırası ile gideceğimi söylediğim için hikayesi odaklanalım.

Mahalle Evine giden CJ, Eski çocukluk arkadaşı olan Big Smoke ile karşılaşıyor. Big Smoke ile eski olaylardan sohbet ve annemizin olayları hakkında konuştuktan sonra Mezarlığın yoluna koyulduk. Abimiz tarafından azar yedik ve neden çeteyi, aileyi sattığımızdan sorgulandık.

Bu hakaretleri oturup, bir insan gibi dinleyen CJ. Abisinin sözünü dinledi ve son birkaç gün boyunca çete için işler yaptı. uy****rucu satıcılarını ortadan kaldırmak, çeteyi tekrardan şaha kaldırmak ve çeteye silah yardımcılığı bulunmak gibi aktivitelerde bulundu.

Birkaç gün geçtik sonra Carl, Abisinin yanına, çete hakkında konuşmaya gitti. Çete Ballas'lara karşı savaş planı yapıyordu. CJ'de abisinin yanından ayrılmıyor tabi ki bizde onlara yardım ettik.

Bu kısımda oyunun en sevdiğim kısımları, kendi çetemizi büyütüyoruz, çeteye yardımcı oluyoruz.

Kavşağın altında olan savaşa katılacak olan CJ, Cesar tarafından bir telefon araması alıyor. Cesar onu hemen yanında istediğini ve görmesi gereken bir şeye bakmasını istiyor. Cesar'ın ısrarı üzerine gidiyor ve çocukluk 2 arkadaşının, annesinin ölümüne neden olan kişiler olarak anlıyor.

CJ bunu beklemiyordu. Sanki arkasından bıçak yemiş gibiydi. Ama son dakika ile "Sweet!" dedi ve hatırladı. Savaş vardı ama o yoktu. Olaya ne oldu diye koştu ve abisini hasar yemiş halde buldu. Abisini geri bırakmamak isteyen CJ, oradaki her Balla'yı deli-deşik eder. Ancak oraya gelen polisler onu orada tutaklar ve abisini de hapise atarlar. CJ, şimdi abisini kurtarmak için elinden gelenin herşeyi yapacaktır.....


Hikayeyi burada keseceğim çünkü daha fazla anlatmak istemiyorum. Hikayesine kısa bir özet geçeyim, nasıl düşündüğüm hakkında: Hikayenin bir yerden bir yere atlaması biraz değişik geliyor, evet. Ama anlatılan hikayenin kendisi güzel. Karakterin geliştiğini, bir çete elemanından, bir "One Man Army" oluşuna şahitlik ediyoruz. Evet, biraz değişik hissettirebiliyor. "Daha az önce çete üyesiydik, ne ara patron olduk" diyebilirsiniz ama oyunda ilerlerken bile "vay be, ne adam olmuşuz öyle. Ne aksiyona giriyoruz." demenize de neden oluyor. Yani hikayesi, güzel.


MEKANİKLER


GTA San Andreas'ın mekaniklerini çok dandik bulananlar olmuş. Bunun çeşitleri var artık benim kafamda. Kimisi belli bir kategoride şikayetçi, kimisi farklı bir kategoride şikayetçi. Bu yüzden ben hem bu kategorilerinin ne olduğunu ve ne konuda haklı-haksız olduğunu söyleyeceğim. Ama bunlar benim yorumum olacak çünkü BEN oyunu oynarken iken eğleniyorum. Ancak BEN gibi eğlemeyebilecek insanlar var. Bu yüzden ÖZNEL bir düşünce olacak bunlar.

Bazı insanlar, düşmanların ölmediğini ve yarım saat birine ateş etmekten sıkıldığını söylüyor. Ben şahsen birine ateş ederken headshot veya vucüt hasarı vurdum. İnsanların olması kolaydı. Ben aim alıyordum, ben ateş ediyordum. Tabi düşmanların bizi algılayamaması biraz garip, tabi düşmanların sanki bir etten bir duvarmış gibi hareket etmeleri de garip olabilir. Ama ben şahsen karşımdakini öldürür iken okey idim.

Bazı insanlar ise uçuş kontrolleri hakkında şikayetçi. Şimdi bu insanlar yarı haklı, yarı haksız. Ben uçuş kontrollerinde okeyim, tabi bende uçağı yere düşürdüm veya yere çakıldım ama bu yere çakılmaya olayı sadece Zero'nun görevlerinde gerçekleşti. Onun dışında bir şeyim olmadı. Ha şu doğrudur, ateşli silahları olan hava araçları, ki özellikle Hunter çok zor. Oyunun bir yerinde olan uçuş okulunda olan Hunter görevi, harbiden zor bir görev. Uçuş okulunda geçemedim görevlerden biri idi o. Ancak onun dışındakiler sanarım Konsol oyuncularına özel problemler. Çünkü uçuş kontrolleri bana normal geldi.

Kısacası mekanikler böyledi. Benim için mekanikler ORTALAMA. Çünkü şu Hunter'ın kullanması beni cidden sinir etti. Nasıl bir şeydir bu ya?



100% TAMAMLAMA VE GÖREVLER


Oyun boyunca görev yaptım. Şimdi ana görevleri söylemeyeceğim çünkü hepsi görevlere bağlı. Ancak kategorileri "YAN GÖREV" olarak etiketlenen görevlerden bahsedeceğim. Ama bunlar yapamadıklarım olacak.

Başlarsak:

- Tırcılık 8. Görev, bu görev baya zor. Bu göreve başlar başlamaz 3 veya daha fazla yıldız oluyorsunuz. Peşinizde polis var iken, UZUN BİR YOLU gitmeniz lazım. Bu çok cani bir görev. Önceki görevleri daha kolay iken, 8. Bölümde böyle birşey çıkması benim canıma okudu. Bu görev yüzünden "Başarısız Görev Denemeleri" sayacım 4-5 puan arttı.


- Kurye olmak, şimdi bu görev hakkında bir sıkıntım yok. Sadece ödülü ve kaybettirdiği zaman benim için önemli değil. Böyle boss fight veya yarım saat harcadığınız birşey değil. Yani... yarım saat harcıyorsunuz AMA tek yaptığınız belli noktalara gidip, paketi bırakıp, aldığınız yere geri dönmek. Görev kolay, ödülü fazla önemli değil, kaybettirdiği zaman üzücü.


- Tüm At Nalları, Fotoğraf ve İstiridyeler toplamak. Bu görevler zor, verdikleri ödüller güzel. İstiridyeler bize kaybettiğimiz kız arkadaşlarını geri kazanmak (Denise ve Millie hariç) ve seks appeal'imizi en yüksek seviyeye çıkarmaya yarıyor. Bu toplama olayı baya zaman kaybettiriyor. Bu şeye işaretlemeleri koymadım çünkü onlar spesifik bir noktada. Ancak At Nalları hem LV hem SF, İstiridyeler ise Los Santos, San Fierro, Las Venturas ve köylük alanların oralarda gizlice saklanmış. En nefret ettiğim istiridyeler idi.


- Quarry görevleri. Hepsi. Allah belalarını versin. Hepsi zaman kaybı... ödül? Para kaynağı.

Bunlar dışında bide Achievementları alayım dedim. Ki ben bu oyunu PC'de oynadığım için Achievementlar yok. Bu yüzden İnternetten XBOX ve PS2 Achievementlarına baktım. Her birini de tamamlamak istedim. Bunlar;


- Grove Street adlı bir dövme yaptır,

- Bir bilardo maçı kazan,

- Bir kız arkadaşı ile "etkileşim" seviyesine kadar gel ve "etkileşime" gir,

- Bahis dükkanındaki yarışlardaki bir yarışı kazan,

- Kumar oynarken maksimum parayı kırmızıya ya da siyaha bas.

- Maksimum saygınlığı eriş,

- $6,969'ını dövme, kıyafet, saç gibi kostimizasyonda harca.

- 50 kere tutuklan,

- Boğul (yüzerken),

- Bir görevi başarısız olarak tamamla,

- 4 bin öldürmeye ulaş,

- 6 yıldız'a ulaş,

- Jenerik'i tamamen izle,

- 30 tane çete bölgesini Grove Street'e kat.

- Edilebilecek tüm çete bölgelerini Grove Street'e kat.

Bana bunlardan, "Edilebilecek tüm çete bölgelerini Grove Street'e kat.", "30 tane çete bölgesini Grove Street'e kat.", "Maksimum saygınlığı eriş,", "4 bin öldürmeye ulaş" fazla zaman harcattı ve can sıktı. Onun dışında başka birşey yok.



Ve.... Bununla.... GTA San Andreas'ı 100% bir şekilde, bilgisayar versiyonunda bitirdim. Okuduğunuz için teşekkür ederim :) Sizinde oynanışınızı lütfen yanıtla olarak gönderin.



lazlow

GTA San Andreas, %100 bitirme açısından bence diğer GTA oyunlarına göre zor olmayan ve daha bol ödülleri olan bir oyundur. Hem görevleri zevkli, hem de mahallede spawn olan tank, hydra, sınırsız cephane ödülleri var mesela.

Ondan sonra da GTA 5 geliyor. GTA 5'i hem %100 bitirmek daha kolay hem de tişört, bir yan görev ve altın peyote bitkisi ödülleri geliyor. Tabii en azından araç ve silah ödülleri gelse daha güzel olurmuş.

Diğer GTA'ların %100 tamamlama ödüllerini pek tatmin edici değiller. GTA 3'te kayıt evlerine gelen itemlerle beraber bir teşekkür yazısı beliriyor. Bu yine bir şey. Daha beteri de var. Özellikle GTA 4'ün onlarca zorlu Unique Stunt Jumps yapma, 200 güvercin vurma aktiviteleri tam bir işkence. Tüm bunlara katlanınca doğru düzgün bir ödül dahi gelmiyor.


bolthrower

Alıntı yapılan: lazlow - 20 Şubat 2022, 10:35:14
GTA San Andreas, %100 bitirme açısından bence diğer GTA oyunlarına göre zor olmayan ve daha bol ödülleri olan bir oyundur. Hem görevleri zevkli, hem de mahallede spawn olan tank, hydra, sınırsız cephane ödülleri var mesela.

Ondan sonra da GTA 5 geliyor. GTA 5'i hem %100 bitirmek daha kolay hem de tişört, bir yan görev ve altın peyote bitkisi ödülleri geliyor. Tabii en azından araç ve silah ödülleri gelse daha güzel olurmuş.

Diğer GTA'ların %100 tamamlama ödüllerini pek tatmin edici değiller. GTA 3'te kayıt evlerine gelen itemlerle beraber bir teşekkür yazısı beliriyor. Bu yine bir şey. Daha beteri de var. Özellikle GTA 4'ün onlarca zorlu Unique Stunt Jumps yapma, 200 güvercin vurma aktiviteleri tam bir işkence. Tüm bunlara katlanınca doğru düzgün bir ödül dahi gelmiyor.

Katılıyorum. Bone County'deki taş ocağı görevleri gibi küçük-karanlık hikayeli daha fazla görev serilerinin olmasını isterdim. Diğer oyunlarda ana hikayeyi bitirdikten sonra hafif bir depresiflik-boşluk çöküyor oyuna benim açımdan ancak San Andreas kesinlikle istisna.


KamilPanpa37

Sade ve öz bir kişisel bakış eline sağlık.  %100 bitirmesi gerçek anlamda zaman ve sabır isteyen bir iş, ayrıca tebrik ederim Bilinmeyen bey :helal:

Düşmanların yapay zekasının elli ile yüz metre arası CJ'i algılamaması beni en çok hayal kırıklığına uğratan detaylardan.

UP, UP AND AWAY! adlı Wuzimu ile heist setup'ları yaptığımız bölümde banka aracı tahliye etmek için askeriye bölgesine girip vinç helikopteri çalıyorduk, ordaki üst düzey askerlerin neredeyse hepsinde uzun namlulu tam otomatik M4 silahları var, adamlar resmen  -gel de beni indir abi dercesine baykuş gibi bulundukları konumlarda CJ'in gelip kendilerini öldürmesini bekliyorlar.  :D 

Onun dışında toreno'nun uçak görevi olan Black Project görevinde koskoca Area 69'a giriyoruz,  snıper ile ses çıkarta çıkarta askerleri indiriyoruz, o kadar askerlerden tut kuledeki gözcülere kadar kimse mi silah sesi duymuyor ? anlamış değilim.  :D 

Belki düşünebilirsiniz ''-o bölümün dizaynı o şekilde ve 2004 yapımı bir oyun diye''  hocam benim anlamadığım oyunun 18 senelik bir oyun olması değil, koskoca Area 69'a giriyoruz 18 sene öncesinde o bölüm dizaynı için susturuculu bir snıper dizayn edip silaha silent ses efekti atmak  çok mu zor du ? onu merak ediyorum.

En azından susturuculu snıper ile askerleri indirsek başlangıçta 'Stealth' şekilde girdiğimizi daha verimli hissettirirmiş.

Onun dışında araçların yapay zekası tam bir kaos.

Bazen Cj'in  Las Venturas'da ki kurpiyer olan kız arkadaşı  Millie Perkins ile hang out yapıyorum, kız bazen Cj'den kendisini bir dans klubüne götürmesini istiyor, malum  disko evine oldukça uzak olduğu için bende şehir merkezine girmiyorum,  meçburen daha hızlı bir rota oluşturmak için otobanı kullanmak zorumda kalıyorum.

Agalar yalnız otobanda otabandan çok her şeye benziyor, bildiğiniz hotring racer ve F1 yarış alanı  :D  birbirine aniden vuranlar mı dersiniz, önünüze aniden kıran kazmalar mı dersiniz, hızımı biraz düşürdüğümde hızını alamayan ve aniden arkadan hızla geçiren araçlar mı dersiniz, diskoya gidene kadar kızdan işitmediğim söz kalmadı.  :D

Belki Definitive Edition'da bu tarz düşman yapay zekasının ve agrasif sürücülerin yapay zekasını düzeltirler diye bekliyordum, adamlar 2004'de ki oyunun yapay zekasını daha da bozmuşlar.  :D

Sadece araçlar Gta III'de olduğu gibi daha hızlı damage yiyor ve patlıyor ve Cj  vurulunca biraz daha fazla damage yiyor, Normal seviyede çalışan oyunun zorluk seviyesini Hard'a çekmek gibi bir şey bu da, Grove Street Games'in yapay zeka anlayışı bu olsa gerek, gerçekten tebrik ediyorum kendilerini.  :D
Son düzenlenme: 19 Mart 2022, 16:16:25 KamilPanpa37
 

Bilinmeyen Bey

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 19 Mart 2022, 14:45:45
Belki düşünebilirsiniz ''-o bölümün dizaynı o şekilde ve 2004 yapımı bir oyun diye''  hocam benim anlamadığım oyunun 18 senelik bir oyun olması değil, koskoca Area 69'a giriyoruz 18 sene öncesinde o bölüm dizaynı için susturuculu bir snıper dizayn edip silaha silent ses efekti atmak  çok mu zor du ? onu merak ediyorum.

Hayır bide, böyle nasıl desem.... aklıma gelmedi şimdi. Neyse oyunun konusunu söyleyem, böyle gizlilik gidebilsek, çok güzel olacak.

Ama o görevde de gizlice gidemiyoruz ki!

Şimdi 3 ya da 4 tane Skylight ya da şu dev ışıkları yok edersek, bölge bir şeylerden şüpheleniyor. Böyle bir 2-3 dakika sonra bize dalmaya başlıyorlar. Nasıl oluyorsa "CODE RED! CODE RED!" diye sirenleri duydum. Olum 2 tane ışığı patlattık diye neden Area 69 bana dalıyor? Nereden BİLİYONUZ LAN BURADA OLDUĞUMU.

Yetmedi, eğer içeri o vent yani havalandırma geçişinden girmeyi denerseniz (ki zaten oradan giriliyor) otomatik olarak sizin içeride olduğunuzu anlıyorlar. Şimdi bug değil. Ben modder olduğumdan bu şeyleri biliyorum. Şerefsizler, gitmişler; eğer oyuncu içeriye adım atarsa, otomatik olarak cutscene başlat ve alarm çaldır.

Yani o içeri girince alarm çalması bug değil, Scripted Sequence... Türkçe'ye çevirirsek Önceden Hazırlanmış Sekans (Olay)


KamilPanpa37

@Bilinmeyen Bey Evet bahsettiğin gibi Area 69'da bölüm dizaynı o şekilde Scripted yapılmış, içeri stealh giriş yapsak bile  her türlü üste sızdığımız güvenlik protokolü tarafından ifşa ediliyordu,  San andras'a günümüzde Remake yapılmış olsa o bölüm dizaynı daha başka Scripted şekilde tekrardan tasarlanabilir, Örneğin Askeri güvenlik veya bilim adamı bir personel olarak Area 69'a daha hitman varimsi gizlice sızma seçenekleri gibi vs vs...

Örnek vermek gerekirse Gta Online'da Caya perico heist' in de adada oldukça çeşitli bir şekilde El Rubio's Mansion'a sızma seçenekleri vardı. İster doğaçmala, istersek de kendimizi kamufle ederek  daha taktiksel bir şekilde tek bir mermi bile yakmadan heist'i tamamlayabiliyorduk.
Son düzenlenme: 19 Nisan 2022, 13:20:09 KamilPanpa37
 

lazlow

Alıntı yapılan: KamilPanpa37 - 19 Nisan 2022, 13:16:13
@Bilinmeyen Bey Evet bahsettiğin gibi Area 69'da bölüm dizaynı o şekilde Scripted yapılmış, içeri stealh giriş yapsak bile  her türlü üste sızdığımız güvenlik protokolü tarafından ifşa ediliyordu,  San andras'a günümüzde Remake yapılmış olsa o bölüm dizaynı daha başka Scripted şekilde tekrardan tasarlanabilir, Örneğin Askeri güvenlik veya bilim adamı bir personel olarak Area 69'a daha hitman varimsi gizlice sızma seçenekleri gibi vs vs...

Örnek vermek gerekirse Gta Online'da Caya perico heist' in de adada oldukça çeşitli bir şekilde El Rubio's Mansion'a sızma seçenekleri vardı. İster doğaçmala, istersek de kendimizi kamufle ederek  daha taktiksel bir şekilde tek bir mermi bile yakmadan heist'i tamamlayabiliyorduk.
Fazla uzağa gitmeye gerek yok. San Andreas'ta da böyle kılık değiştirerek gizlice sızma görevleri vardı. Vale üniforması giydiğimiz görev, Kumarhane soygununda kumarhane çalışanıymış gibi giyinerek içeriye sızma görevleri buna örnek. Hatta Vice City'de polis üniforması giydiğimiz Cop Land görevi de buna dahil. Yani isteseler öyle taktikler ekleyebilirlermiş.


Purgatory

GTA San Andreas'ın %100 tamamlama sonucu verdiği ödülleri ben de çok severim, ancak diğer 3D dönemi GTA'ları çarçabuk bitirebildiğimden midir nedir, San Andreas bana çok uzun, karmaşık ve teferruatlı gelir, ama aynı zamanda San Andreas'ın o döneme kadarki Rockstar oyunları içinde ve döneminin pek çok video oyunu içerisinde en azından çoğu açıdan en büyüğü ve kapsamlısı olduğunu düşündüğümde bu duruma hak veririm.

Alıntı yapılan: lazlow - 20 Şubat 2022, 10:35:14
Diğer GTA'ların %100 tamamlama ödüllerini pek tatmin edici değiller. GTA 3'te kayıt evlerine gelen itemlerle beraber bir teşekkür yazısı beliriyor. Bu yine bir şey. Daha beteri de var. Özellikle GTA 4'ün onlarca zorlu Unique Stunt Jumps yapma, 200 güvercin vurma aktiviteleri tam bir işkence. Tüm bunlara katlanınca doğru düzgün bir ödül dahi gelmiyor.
GTA Chinatown Wars'ta değil miydi o tebrik yazısı? GTA 3'ü eğer başarım veren bir platformdan oynamıyorsan %100 bitirmen özel olarak herhangi bir şey vermiyordu veya göstermiyordu.

GTA IV tayfasının %100 ödülüyse benim nazarımda bir hayal kırıklığı. Güya silahların maksimum mermi kapasitesi kilidi kalkıyor, istediğin kadar mermi alabiliyorsun ancak oyunu kaydedip yeniden yüklediğinde mermi kapasitesi yine eski haline dönüyor, sonra istersen yine alabiliyorsun ama yine değişen bir şey olmuyor kaydettiğinde.

Bence %100 ödülü güzel olan GTA'lar da var. Mesela Vice City, mesela Liberty City Stories ve hakkını yemeyeceğim, GTA V. Ancak şu oyunların ya hiç ödülü yok, ya da verdiği ödüller ziyadesiyle yetersiz veya gereksiz: GTA 3, GTA Advance, GTA Vice City Stories, (Şahsen o cutscene izleyebilme olayını pek gerekli bulmuyorum.) GTA 4 ve EFLC, (Yukarıda anlattığım silah mermisi mevzusu) bir de Chinatown Wars (Allah razı olsun, en azından tebrik etmişler)
Son düzenlenme: 21 Nisan 2022, 14:18:15 Anestezi

Bilinmeyen Bey

Alıntı yapılan: Anestezi - 19 Nisan 2022, 21:25:15
GTA San Andreas'ın %100 tamamlama sonucu verdiği ödülleri ben de çok severim, ancak diğer 3D dönemi GTA'ları çarçabuk bitirebildiğimden midir nedir, San Andreas bana çok uzun, karmaşık ve teferruatlı gelir, ama aynı zamanda San Andreas'ın o döneme kadarki Rockstar oyunları içinde ve döneminin pek çok video oyunu içerisinde en azından çoğu açıdan en büyüğü ve kapsamlısı olduğunu düşündüğümde bu duruma hak veririm.

Alıntı yapılan: lazlow - 20 Şubat 2022, 10:35:14
Diğer GTA'ların %100 tamamlama ödüllerini pek tatmin edici değiller. GTA 3'te kayıt evlerine gelen itemlerle beraber bir teşekkür yazısı beliriyor. Bu yine bir şey. Daha beteri de var. Özellikle GTA 4'ün onlarca zorlu Unique Stunt Jumps yapma, 200 güvercin vurma aktiviteleri tam bir işkence. Tüm bunlara katlanınca doğru düzgün bir ödül dahi gelmiyor.
GTA Chinatown Wars'ta değil miydi o tebrik yazısı? GTA 3'ü eğer başarım veren bir platformdan oynamıyorsan %100 bitirmen özel olarak herhangi bir şey vermiyordu veya göstermiyordu.

GTA IV tayfasının %100 ödülüyse benim nazarımda bir hayal kırıklığı. Güya silahların maksimum mermi kapasitesi kilidi kalkıyor, istediğin kadar mermi alabiliyorsun ancak oyunu kaydedip yeniden yüklediğinde mermi kapasitesi yine eski haline dönüyor, sonra istersen yine alabiliyorsun ama yine değişen bir şey olmuyor kaydettiğinde.

Bence %100 ödülü güzel olan GTA'lar da var. Mesela Vice City, mesela Liberty City Stories ve hakkını yemeyeceğim, GTA V. Ancak şu oyunların ya hiç ödülü yok, ya da verdiği ödüller ziyadesiyle yetersiz veya gereksiz: GTA 3, GTA Advance, GTA Vice City Stories, (Şahsen o cutscene izleyebilme olayını pek gerekli bulmuyorum.) GTA 4 ve EFLC, (Yukarıda anlattığım silah mermisi mevzusu) bir de Chinatown Wars (Allah razı olsun, en azından tebrik etmişler)

Çoğu şeyi okuyabildim. Ama yorumun için teşekkürler Anestezi. Evet 100% bitirince fazla bir güzel ödülü yok ama GTA V'de de HİÇ YOK Bildiğin.