GTAMulti - GTA Türkiye

San Andreas Multiplayer => PAWN Kodlama => Anlatımlar => Konuyu başlatan: R4IN - 28 Şubat 2022, 05:44:34

Başlık: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: R4IN - 28 Şubat 2022, 05:44:34
Merhaba değerli GTAMulti.com üyeleri başlığa bakınca biraz garip gelmiş olabilir. Aslında bu konu bir nevi aim fonksiyonları hakkında temel bir anlatımdır. Her neyse şu şekilde anlatayım ben bunu aktör şeklinde kullanacağım mesela şöyle sağ tık yaptığımız zaman aktör üzerinde bir aim ile ilgili bir tepki yaptıracağız. Ama önce OnPlayerUpdate public kısmına gidelim.

Kullanacağımız Native: GetPlayerKeys

Tanımlayalım;

PAWN Kodu: Seç
new keys, leftkeys, rightkeys;
GetPlayerKeys(playerid, keys, leftkeys, rightkeys);

Daha sonrasında GetPlayerTargetActor nativesini kullanacağız bunuda şu şekilde tanımlayınız;

PAWN Kodu: Seç
new actorid = GetPlayerTargetActor(playerid);
Burada yapmak istediğimiz aslında kısaca biraz video ile anlattım bu videoyu izleyerek daha net şekilde anlayabilirsiniz.  :evet:


Kodları aşağıda paylaştım ve konuyu uzun tutmak istemedim can sıkıcı olması olması iyi olmaz diye düşündüm.

Ayrıca Kodlar;

PAWN Kodu: Seç
if(actorid != INVALID_ACTOR_ID)
{
    if(GetPlayerWeapon(playerid) < 24 || GetPlayerWeapon(playerid) > 31)
    {
        SendClientMessage(playerid, -1, "test");
    }
}

İyi forumlar  :sigara:
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: R4IN - 28 Şubat 2022, 05:46:30
Anlatım biraz kötü olmuş olabilir kusura bakmayın elimden bu kadar :)
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: squarepants - 01 Mart 2022, 00:04:27
Anlatım için teşekkürler, ancak bu durumda OnPlayerKeyStateChange() çağrısını kullanmak sanırım daha stabil olacaktır.
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: R4IN - 01 Mart 2022, 10:12:33
Alıntı yapılan: ThePosition - 01 Mart 2022, 00:04:27
Anlatım için teşekkürler, ancak bu durumda OnPlayerKeyStateChange() çağrısını kullanmak sanırım bu durumda daha tabil olacaktır.

Tabii, kullanıcıya göre değişir. :)
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: squarepants - 01 Mart 2022, 11:27:50
@R4IN Evet, ancak sunucu performansını olumsuz yönde etkileyebilir, bu çağrı saniyede ortalama 30 kez çağırılır, oyuncu etkinliklerine bağlı olarak bu durum sürekli değişkenlik gösterir. Araç sürmek ve ateş etmek bu durumu daha çok tetikleyen unsurlar arasındadır. Bu nedenle kullanılırken dikkatli olunması gerekiliyor.
Kaynak :
https://team.sa-mp.com/wiki/OnPlayerUpdate.htmlBu durumda, OnPlayerKeyStateChange çağrısı daha efektif olabilir ^^. Tekrardan paylaşım için teşekkürler, yararlı bir konu  :helal:
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: Hasan Sangrento - 01 Mart 2022, 18:55:30
kendimi 2014 yılında gibi hissettim, teşekkürler ^^, ekstra olarak onplayerupdate sunucu performansını kötü yönde etkiler, @ThePosition haklı.
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: R4IN - 02 Mart 2022, 00:31:55
Alıntı yapılan: Hasan Sangrento - 01 Mart 2022, 18:55:30
kendimi 2014 yılında gibi hissettim, teşekkürler ^^, ekstra olarak onplayerupdate sunucu performansını kötü yönde etkiler, @ThePosition haklı.

Yorumun için teşekkür ederim. :)
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: feickthelord - 02 Mart 2022, 17:40:35
Anlatım için teşekkürler.
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: R4IN - 03 Mart 2022, 00:09:34
Alıntı yapılan: finch - 02 Mart 2022, 17:40:35
Anlatım için teşekkürler.

Rica ederim yorumunuz için
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: Wendiassa - 16 Mayıs 2022, 16:29:41
Teşekkürler :)
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: BuRMiLLaT - 30 Temmuz 2022, 20:30:05
Değişik bi anlatım sağol :)
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: Glexy - 30 Aralık 2022, 02:41:41
Güzel konu :helal:
Başlık: Ynt: Aim Fonksiyonları ile Temel Bir Anlatım
Gönderen: Rochiemaru - 31 Aralık 2022, 16:32:07
Gelişilebilir basit :helal: