Evet öncelikle yapmamız gereken bir textdraw oluşturmak,
Textdrawı en altta verdiğim linklerdeki textdraw editör ile oluşturabilirsiniz.
Textdraw'ımızı oluşturduk diyelim. Öncelikle Textdraw'ı tanıtmalıyız. Onun için Modun üst taraflarınanew Text:TDISMI;
şeklinde tanıtıyoruz. Sıra geldi Textdraw'ı oluşturmaya. Onun içinde OnGameModeInıt publicine gidiyoruz. Ve Oraya textdraw editör den aldığımız kodları yapıştırıyoruz. public OnGameModeInit()
{
TDISMI = TextDrawCreate(0.000000, -13.000000, "_");
TextDrawBackgroundColor(TDISMI,255);
TextDrawFont(TDISMI,1);
TextDrawLetterSize(TDISMI, 0.500000, 13.500000);
TextDrawColor(TDISMI, -1);
TextDrawSetOutline(TDISMI,0);
TextDrawSetProportional(TDISMI,1);
TextDrawSetShadow(TDISMI,1);
TextDrawUseBox(TDISMI,1);
TextDrawBoxColor(TDISMI,255);
TextDrawTextSize(TDISMI, 641.000000, 40.000000);
TextDrawSetSelectable(TDISMI,0);
return 1;
}
Textdraw'ı oluşturduk tamam da oyuncular şuanlık bunları göremez. Görmeleri için TextDrawShowForPlayer kullanmalıyız. Bunu Textdraw'ın nerede görünmesini istiyorsanız oraya yapıştırmanız gerekmektedir. Oyuncuların oyuna girdiği an görmesini istiyorsanız OnPlayerConnect'e,
spawn olduklarında görmesini istiyorsanız OnPlayerSpawn'a, Bi komutla görmesini istiyorsanız o komutun içine koymalısınız.
OnPlayerConnect public OnPlayerConnect(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
OnPlayerSpawn
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
Komut içinde(ZCMD kullandım)
CMD:tdgoster(playerid, params[])
{
TextDrawShowForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
gibi kullanabilirsiniz.
Bide oyuncu oyundan çıktıktan sonra gizleyelim. Ne olur ne olmaz.(Gizlememenin ne bi zararını gördüm, ne de duydum.)
public OnPlayerDisconnect(playerid, reason)
{
TextDrawHideForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
Tamamdır, anlatımım burda sona eriyor. Her hangi bi' hata olduysa bildirmeniz yeterlidir. Kolay gelsin :D
Textdraw Linkleri iPLEOMAX's TextDraw Editor(Stabil Versiyon) (http://www.mediafire.com/file/1zrcdxaseycesey/iPLEOMAX)
Zamaroht's Textdraw Editor(adri1) (http://www.mediafire.com/file/7gm7yjz58q1prz8/TDV3.zip)
Daha ayrıntılı bilgi almak için wiki samp sayfasını ziyaret edebilirsiniz. (http://wiki.sa-mp.com/wiki/Textdraw)
Anlatımınız yeterince açıklayıcı olmuş fakat sanırım komuta eklerken ZCMD kullanmışsınız. ZCMD kullandığınızı da belirtirseniz daha iyi olur. PlayerTextdraw anlatım konunuzu da bekleriz :)
Güzel ve yararlı bir anlatım olmuş, teşekkürler.
Eline sağlık dostum. Emeğine sağlık.
paylaşımın için teşekkürler. :helal: :helal:
Yararlı bir anlatım
Yararlı anlatım.Bir sorum olacak abi.Bu iki Textdraw editörden hangisini tercih edersin?
Alıntı yapılan: sinan28 - 02 Mayıs 2017, 21:23:27
Yararlı anlatım.Bir sorum olacak abi.Bu iki Textdraw editörden hangisini tercih edersin?
Ben Zamaroht textdraw editör kullanmayı seviyorum, ona alıştım uzun zamandır kullandığım için.
Peki şu textdrawlara küçük küçük objeler varya onları nasıl ekleyebilirim.Onu yapabilen bir editöre rastlayamadımda.
Alıntı yapılan: sinan28 - 02 Mayıs 2017, 21:33:22
Peki şu textdrawlara küçük küçük objeler varya onları nasıl ekleyebilirim.Onu yapabilen bir editöre rastlayamadımda.
TDEditor (http://forum.sa-mp.com/showthread.php?t=543002) kullanabilirsin.
Anlatımlarınızı başarılı buluyorum. Yararlı bir konu.
Peki. oyuncular oyuna girdiğinde seçecem ama spawn olduklarında bu textwardı görmelerini istemiyom kısaca giriş textwardı yaptım
Alıntı yapılan: Dead_Angel - 28 Eylül 2017, 16:03:17
Peki. oyuncular oyuna girdiğinde seçecem ama spawn olduklarında bu textwardı görmelerini istemiyom kısaca giriş textwardı yaptım
Hort :D,
Ozaman OnPlayerConnect'te gösterip, OnPlayerSpawn'da gizlemen gerek.
public OnPlayerConnect(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawHideForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
Alıntı yapılan: FrankTR - 28 Eylül 2017, 16:20:29
Alıntı yapılan: Dead_Angel - 28 Eylül 2017, 16:03:17
Peki. oyuncular oyuna girdiğinde seçecem ama spawn olduklarında bu textwardı görmelerini istemiyom kısaca giriş textwardı yaptım
Hort :D,
Ozaman OnPlayerConnect'te gösterip, OnPlayerSpawn'da gizlemen gerek.
public OnPlayerConnect(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawHideForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
public OnPlayerRequestSpawn(playerid)
{
TextDrawHideForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
Hort :D,
Ozaman OnPlayerConnect'te gösterip, OnPlayerSpawn'da gizlemen gerek.
Kod: [Seç]
public OnPlayerConnect(playerid)
{
TextDrawShowForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
}
Kod: [Seç]
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawHideForPlayer(playerid, TDISMI);
return 1;
olmadı
hepsini yaptım onplayerspawn a onplayerconnect e koydum sonra onplayerrequest e gizledim olmadı
ama gizlemediğimde sadece spawnlandığımda gösteriyor
tamam çözdüm oldu.
ölme öldürme textdraw nasıl yaparım
Alıntı yapılan: ebuaga - 08 Ekim 2017, 21:34:42
ölme öldürme textdraw nasıl yaparım
Bir değişken oluşturup, bu değişkeni de textdrawa yazdırman gerekli.
new Death[MAX_PLAYERS];
new Kill[MAX_PLAYERS];
//OnPlayerConnect
Death[playerid] = 0;
Kill[playerid] = 0;
//OnPlayerDeath
Death[playerid]--;
Kill[killerid]++;
//Daha sonra textdrawa yazdırmak için
new string[128];
format(string, sizeof(string), "Olum: %d Oldurme: %d", Death[playerid], Kill[playerid]);
TextDrawSetString(Textdrawismi, string);
Textdrawismi yazan yere kendi oluşturduğun textdrawın adını yazman yeterli olacaktır. Kafadan yazdım, hata varsa kusura bakma, umarım işine yarar.
Alıntı yapılan: ebuaga - 08 Ekim 2017, 21:34:42
ölme öldürme textdraw nasıl yaparım
Amacın ne lan senin? Bi konu açıyon bi ileti atiyon öyle dünya varsa Excision belki 2500 ileti olmuştu.
Alıntı yapılan: FrankTR - 09 Ekim 2017, 10:23:24
Alıntı yapılan: ebuaga - 08 Ekim 2017, 21:34:42
ölme öldürme textdraw nasıl yaparım
Bir değişken oluşturup, bu değişkeni de textdrawa yazdırman gerekli.
new Death[MAX_PLAYERS];
new Kill[MAX_PLAYERS];
//OnPlayerConnect
Death[playerid] = 0;
Kill[playerid] = 0;
//OnPlayerDeath
Death[playerid]--;
Kill[killerid]++;
//Daha sonra textdrawa yazdırmak için
new string[128];
format(string, sizeof(string), "Olum: %d Oldurme: %d", Death[playerid], Kill[playerid]);
TextDrawSetString(Textdrawismi, string);
Textdrawismi yazan yere kendi oluşturduğun textdrawın adını yazman yeterli olacaktır. Kafadan yazdım, hata varsa kusura bakma, umarım işine yarar.
AlıntıDeath[playerid]++;
Alıntı yapılan: Excision - 09 Ekim 2017, 11:13:25
Alıntı yapılan: FrankTR - 09 Ekim 2017, 10:23:24
Alıntı yapılan: ebuaga - 08 Ekim 2017, 21:34:42
ölme öldürme textdraw nasıl yaparım
Bir değişken oluşturup, bu değişkeni de textdrawa yazdırman gerekli.
new Death[MAX_PLAYERS];
new Kill[MAX_PLAYERS];
//OnPlayerConnect
Death[playerid] = 0;
Kill[playerid] = 0;
//OnPlayerDeath
Death[playerid]--;
Kill[killerid]++;
//Daha sonra textdrawa yazdırmak için
new string[128];
format(string, sizeof(string), "Olum: %d Oldurme: %d", Death[playerid], Kill[playerid]);
TextDrawSetString(Textdrawismi, string);
Textdrawismi yazan yere kendi oluşturduğun textdrawın adını yazman yeterli olacaktır. Kafadan yazdım, hata varsa kusura bakma, umarım işine yarar.
AlıntıDeath[playerid]++;
Pardon, haklısın neden -- yapmışım bilmiyorum. :) tekrar eline sağlık
Thanks
Eline sağlık Yararlı konu olmuş :helal:
Eline Sağlık abi bende moda textdraw nasıl eklenir diye arıyordum her yerde senin saynde yaptim saol :helal:
Eline sağlık güzel anlatım.
Yararlı.
Paylaşım için teşekkürler, eline sağlık. :helal:
Kanka dediklerinin hepsini yaptım pawno çöktü compile olmuyor yemin ederim kafayı yedim, bu kodlarla.
Yani?