GTAMulti - GTA Türkiye

GTA Serisi => GTA Vice City => Konuyu başlatan: Cerberus. - 14 Nisan 2020, 00:09:46

Başlık: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Cerberus. - 14 Nisan 2020, 00:09:46
Selamlar...
Bugüne kadar oyunun Beta içeriğiyle ilgili pek çok paylaşım yapıldı ancak oyunun Beta ve Alpha süreçlerinde kırpılan kısmının önemsiz yan görevlere ve yan karakterlere ait olduğuna ilişkin yanlış bir kanı ortada. Bence GTA Vice City'nin hikayesi ve senaryosu düşündüğümüzden daha ciddi oranda bir kıyıma maruz bırakıldı.

Bunu söylememin bir kaç sebebi var. Ancak Pastor Richards ve B.J. Smith gibi karakterler hiçbir zaman oyuna ağırlığını tam manasıyla veremedi. Hatta ve hatta Candy Suxxx'ın dahi oyuna tam olarak yansıtılmadığını düşünüyorum. Sebeplerini sıralamadan önce biliyorsunuz Mr.Moffat isimli karakter oyundan kaldırıldı Pastor Richarda ve B.J. Smith sadece Cutscene karakteri olarak yer aldı, Tommy ile Mercedes arası telefon konuşmaları kırpıldı ikilinin ilişkisi kesildi. Alex Shcrub'ın tek önemi eşcinsel bir politikacı olması olarak lanse edildi, oyunun başında Tommy ve Ken arasında bazı cutsceneler kırpıldı vs vs. Yani Beta sürecinde bizim bildiklerimiz dışında oyunda ciddi anlamda bilmediğimiz içerik de tahrip edildi bu da hikayede boşluklar yarattığı için GTA Vice City'nin hikayesinde yer alan bazı detaylar yokmuş gibi varsayıldı bu da oyunun bana göre harika olan hikayesinin mükemmel seviyesine çıkabilmesinin önünü kesti. Bu fikre nasıl vardım ? Basit çünkü hiçbir GTA oyununun Ana Hikayesi %22-23 civarı bitmez ancak GTA Vice City'yi sadece 2 saat içinde hiçbir yan görev yapmadan, safehıuse satın almadan sadece Altı tane ASSET satın alarak Sırasıyla Lawyer-Cortez-Diaz-Cortez-Kent-Diaz-Vercetti şeklinde giderek bitirebilirsiniz.

Peki neden böyle bir durum var sizce. Yani sadece oyundaki görevlerin %20'si oyunu bitirmeye yetiyor. Malibu Klübü ve Film Stüdyosuna hatta Love Fist'e, Umberto'ya falan ihtiyaç yok. Çünkü diğer görevleri ana hikayeye bağlayan bütün eklemler oyundan kopartıldı ve oyun kıyıma uğradı. Bu sebeple hikayenin bu parçalarını Ana Hikayeye doğru ve tutarlı biçimde bağlayamadılar haliyle %22 ile bitirilebilen tek GTA olarak tarihe geçti.

Neler peki bu parçalar tek tek bakalım.
1-) Apartment 3C Gizemi
GTAWiki sayfalarında yer alan bie teoriye göre aslında 3C Katliamı Tommy'nin gerçekleştirdiği bir katliamdır. Sadece Scarface göndermesi olarak planlanmamıştır. Leo Teal'in telefonunu aldıktan sonra bizi arayan ve Umberto sandığımız kişi aslında Diaz'ın anlaşmayı baltalayan eşcinsel suikastçileri Moowesha ve Eugene ikilisinden birisidir. Beta'da gelen telefon konuşması üzerine bu ikisini öldürüp 3C Katliamı olarak geçen olayı gerçekleştirecekken bu olay oyundan kesilmiştir. Leo Teal'in iki karakterle de eşcinsel ilişkisi vardır.

2-)Avery Carrington'ın anlamsız sevgisi.
Avery Carrington için oyunda 3 görev yapıyoruz ancak bu 3 görevi yapmasak bile oyunun ilerleyişinde bize mani olan herhangi bir durum yok. İlk kez tanıdığımız ve çok da bağlantımız olmayan bu karakter niçin biz malikaneyi ele geçirince bize gaz veriyor, tavsiyelerde ve önerilerde bulunuyor, Diaz'ı öldğrdüğümüzde neden kutlamaya geliyor ? Bariz bir şekilde bu adamın Diaz'ı öldürmeden önce tamamlanması gereken kilit görevleri vardı ve yine tahminimce bu görevler kırpıldı o yüzden A'nın görevleri ana hikayede boşluğa düştü bu sebeple hikayeyi bitirmek için zorunluluk olmaktan çıkartıldı. Oyunun betasında yer alıp kendisinde olmayan Gator Keys isimli mekandan bahsedildiğini unutmayalım. Radyolarda dönen Shay Acres reklamı da var elbette. Bununla bir bağlantısı mı var acaba ? Neden olamasın ?

3-) Cortez'in kaçışı, Cortez-Candy ilişkisi
Yine hikayedeki bir başka boşluk Cortez'in hikayeden ayrıldığı görevin oyunun senaryosuna herhangi bir etkisi yok. Halbuki Tank çaldığımız görev de en az bu görev kadar hikayeye etkisi olmayan senaryonun ilerlemesi açısından anlamsız bir görevdi. Fakat o görevi senaryoyu tamamlak ve Lance'i kurtarma görevi için yapmak zorundayken bunu yapmak zorunda değildik. Sebebi ne olabilir ? Cortez'in bağlantılarına baktığımızda Donald Love, Pastor Richards B.J. Smith ve Alex Schrub isimlerini görüyoruz. Bu isimlerle bağlantımız büyük ihtimalle Cortez şehirden kaçtıktan sonra veya şehirden kendini kaçmış gibi gösterdikten sonra gelişecekti ancak hiçbir şekilde böyle bir olay gerçekleşmedi. Cortez'in sahte kaçış organizasyonu planladığına dair beni düşünmeye iten esas şey film stüdyosu görevlerini tamamladıktan sonra Malikanede gördüğümüz p**nografik içerikli fotoğraflarda Cortez'in açık bir şekilde Candy ile ilişkiye giriyor olmasıydı işte burda tam anlamıyla yerine oturmayan bir şeyler var. Muhtemelen bir şekilde Cortez bağlantısıyla Donald Love, Pastor, Alex ve B.J ile iş yapacaktık bunun bir noktasında Candy'de yer alacaktı ancak bu planlar her nedense gerçekleşmedi ve Cortez'in hikayesi bu şekilde yarım bırakıldı. Tabi bu yaşananların ana hikayeye bir etkisi olur muydu bilinmez ancak yan görev olarak tıpkı Phil'in görevleri veya çetelerin görevleri gibi oyunda varlıklarını devam ettirebilirlerdi ancak olmadı. Tabi Sonny ile olan ana hikayemize etkisi de olabilirdi. Ayrıca Tommy'nin menajeri öldürdüğü görevde Candy Suxxx'la ilk karşılaşma anında sanki onu önceden tanıyormuş gibi diyaloğa girmesi de gözden kaçmaması gereken ve beni bu şekilde düşünmeye iten başka bir detay.


4-) Malibu Club-Banka Soygunu-Mr.Moffat.
Malibu Klübü oyunun en pahalı ve de şehrin en gözde mekanlarından birisi. Peki burayı satın alan kişinin planlayacağı ilk şey neden banka soymak olsun ? Ne alaka yani ? Rakip klüplerle mücadele edersin, haraç kesmeye çalışanları haklarsın, Bodyguard falan işe alırsın ama banka soymazsın neticede. Belki para aklamak için bu işletmeyi satın almak bir noktada mantıklı gözükebilir ancak en temelde nu banka soygunu tıpkı sahte para basma hadisesi gibi bir sebepten ötürü gerçekleşmiş olabilir. Oyunda maalesef bunun da ucu açık sebepsiz yere birdn banka soyma planları yapıyoruz. ve bu da bana kalırsa bu olay Mr.Moffat'la bağlantılı gözüküyor. Moffat'ın Vercetti'den para istediğine dair ses kayıtlarını buna delil olarak gösterirsek Moffat'ın Liberty City yada Forelli bağlantılı bir karakter olduğunu düşünmemek için hiçbir sebep yok. Cap The Collector görevinin bir numaralı sebebi yine kendisi olabilir ve yine bana kalırsa bu sebeple Malibu Club zorunlu satın alınması gereken bir yerken oyundan çıkartılmış ve banka soygunu sebepsiz kalmış olabilir.

5-) İkizler.
Biri Pole Position'ın arka odasında dans eden diğeri ise Malibu'da barmenlik yapan hatunlar. Gta vice city afişlerinde elinde Martini tutan kızdan bahsediyorum. Evet ta kendisi oyunda yer almadığı düşünülse de gerçek bunun tam tersi. Diaz'la nasıl bir birliktelikleri vardı ? Ne iş yapıyorlardı ve neden Tommy onları yok etmedi hikayeyle ilgili ucu açık bir detay da budur. Senaryoya bir etkisi olmasa dahi gizem sayılabilir.

6-) Tommy'nin intikamı
Basit düşünelim anlaşmayı baltalayanın Diaz olduğu anlaşıldığı vakit Tommy neden Sonny'yi arayıp "Anlaşmamızı Diaz bozdu gel Diaz'ı indirelim." demiyor da tüm işlere kendisi koşuyor ? Belli ki şehri ele geçirmek ve Sonny'den kurtulmak istiyor. O zaman biz bunu neden oyunun finalinden önce öğrenemiyoruz. Tommy, SonnyCye karşı bir şeyler planladıysa bunu en başından bilmeliydik. Bu detay yine eksik bırakılmış.

7-) Mercedes-Tommy ilişkisi
Kırpılan telefon konuşmaları ve diğer içeriğe bakarsak sanırım Mercedes'ten de alacağımız bazı görevler vardı görünüşe bakılırsa bunlar da kırpılmış. Hikayeye etkisi olmazdı belki ancak değişik bir tat olurdu. Yazık olmuş.

Baktığımız zaman VC görev sayısı olarak tatmin edici değil çünkü GTA 3, LCS ve VCS gibi oyunlarda bile bu kadar hikaye boşluğu yok ve daga fazla görev var. Görevlerin tamamı da ana hikayeyi etkileyen tarzda.
Özellikle Malibu Club ve Film Stüdyosu görevleri Asset görevi olmaktan çok daha planlı ve detaylı tasarlanmış ancak bu iki Asset sadece Phil'in neden tek kollu olduğunu anlatıp LCS ve 3'e selam çakmak dışında bir işleve sahip değil yani bu Assetleri ve Phil görevlerinin yapsan da olur yapmasan da... Fazlasıyla havada kalmışlar fakat bu kadar kısa ve kırpık planlanmadıklarını tahmin ediyorum. Bir yandan da düşünmeden edemiyorum bu oyunu niye böyle kırptılar ? Vice City maalesef daha destansı bir oyun olmasına, şehre hakim olma hissi uyandırmasına ve GTA Serisi içersinde ne ALFA karaktere sahip olmasına rağmen her zaman San Andreas'ın gölgesinde kalmıştır. Sebebinin hikayesindeki boşluklar olduğunu ve görev içeriklerinin tatmin edici olmaması olduğunu tahmin ediyorum. Oyunu her bitirdiğinizde damağınızda hoş bir tat kalıyor ama asla doyurmuyor. Hep bir yarım kalmışlıkla karışık hüzün hissediyorsunuz. Öte yandan SA veya LCS'de bu durum tam tersi. Kabir azabı gibi oyunlar ve oynamakla da bitmiyorlar GTA'da her zaman Filler görevlerden şikayetçi olmuşumdur ve Rockstar da hep bu Filler görevleri bol tutmuştur ancak Vice City'de bırak filler görevi hikaye boşluklarını dolduran temel yapıtaşı görevler bile kırpılmış olduğu için görev fazlalığından değil görev azlığından şikayet etmişimdir her zaman. Öte yandan LCS veya SA öyle oyunlar değil mevzubahis görevse bohça gibi doldurulmuş. Konuya dönersek; benim düşünceme göre oyunun Alpha ve Beta aşamalarında çok fazla kırpma gerçekleşmiş bu oyunun hikayesinde yer alan kopukluklardan bariz belli. Hatta bildiğimizden ve öğrendiğimizden daha fazla olduğunu tahmin ediyorum ne var ki ispatlayamam. Bu sebeple oyun biraz aceleye gelmiş diyebiliriz yapımcıları bu duruma iten oyunun yapım sürecindeki mali sıkıntılar da olabilir elbette. Ray Liotta'nın kaprisleri vs. Bugün maalesef oyunun Beta ve Alpha sürümlerine veya bu süreçte oyunu test eden testerlara ulaşma şansı olmadığı için bu içeriği mod olarak canlandırmamız mümkün değil. Genelde bütün VC Beta başlıklı modlar yarım kalmaya mahkum bu sebeple. Sizler bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz arkadaşlar ? Görüşlerinizi alayım ? Belki sizlerde kendi teorilerinizi yazarsanız mantıklı bir sonuca varabiliriz bu konu hakkında.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Eamon - 14 Nisan 2020, 00:19:03
Hiç bir GTA oyunu hakkında bu kadar düşünmedim ve düşünmenizi de tavsiye etmiyorum doğrusu. Oyunun yapımcıları bile bu kadar düşünmemiştir bence.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Cerberus. - 14 Nisan 2020, 00:27:54
Bir GTA formunda ne düşünmemizi öneriyorsun Einstein ?

Forumun temasına ve konseptine uygun bir konu açtım burda. Konuya katkı yapmayacaksan çık gt boş yapma.

Herkes sınırını bilecek sana mı kaldı benim ne yaptığım ne hakkında ne kadar düşündüğümü değerlendirmek ? Ukalalığını başka yerde yap.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: mayob - 14 Nisan 2020, 00:56:29
Sonny-Tommy dinamiği oyunun temel yapı taşı olmasına rağmen ne yazık ki Keep Your Friends Close görevinden önce pek üzerinde durulan bir husus değil. Oyun boyunca Tommy'nin şehri ele geçirme hikayesini oynuyoruz. Arada sırada arayıp parasını soran Sonny'yi ise oyalıyoruz. Tommy'nin şehirdeki yükselişini gören Sonny, adamlarını yolluyor ve Tommy'nin mekanlarından haraç kestiriyor. Akabinde de bizzat Vercetti Estate'e gelerek Tommy'den parasını istiyor. Tommy, Print Works'te bastığı sahte paraları Sonny'ye kakalamaya çalışırken Lance Vance'in Sonny'ye çoktan öttüğünü anlıyoruz. (Bu yüzden Print Works görevleri yapılmadan son görev açılmıyor.) Ve bu noktada anlıyoruz ki Tommy'nin derdi kesinlikle Sonny'nin parasını bulmak değil, şehrin patronu haline gelmekmiş. Gerekçe olarak da Sonny yüzünden on beş yıl hapis yattığını gösteriyor. (Bilindiği gibi Tommy, Sonny adına birini temizlemek isterken tuzağa düşüp bir yerine tam on bir kişiyi harcamak zorunda kalmıştı.) Bütün bu detaylar ana senaryo açısından hayati öneme sahipken neden yalnızca son görevde öğreniyoruz? Leo Teal neden ufak bir görevde öldürdüğümüz basit bir adam? Alışverişi basan üç kişiye ne oldu?

Özetle ana senaryo kısa olmakla beraber çok geri planda işleniyor. Oyundan pek çok görev, karakter ve telefon görüşmeleri de silinmiş. Keşke içeriği biraz daha doldurup ana hikaye hakkında detaylara yer verselerdi.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Vengeance - 14 Nisan 2020, 01:47:01
Sadece bilinçli oyuncuların dikkat edeceği güzel detaylara değinmişsiniz. Umarım oyundan çıkarılan, belki de çıkarılmak zorunda kalınan detayları bir gün remastered sürümünde görebiliriz.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Enkei - 14 Nisan 2020, 02:02:48
Bu konuyla ilgili hiçbir fikrim yoktu. Bazı yerleri şaşkınlıkla okudum cidden. Harika bir içerik olmuş ellerine sağlık.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Vupsen - 14 Nisan 2020, 02:19:42
Muhteşem tespitlerde bulunmuşsun.Bazı bölümlerde bu olay veya bu görev çok saçma dediğim oluyordu ama hiç senin kadar detaylı durmadım üzerine.Gerçekten dediklerinin her biri ayrı soru işareti.
Forumda paylaştığın için teşekürler.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: keronazo - 14 Nisan 2020, 02:27:20
Yine de GTA serilerinde beni kendine en çok sevdiren Tommy oldu, kendimi en çok Tommy'e adayabildim GTA serisinde. Umarım artık Tommy'e ne olduğuna dair bir ayrıntı getirirler.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Lineopth - 14 Nisan 2020, 14:05:25
Bu kadar ayrıntıya dikkat etmen harika bence. Eline sağlık aklına sağlık. Bu işin adamısın.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Uzzy - 14 Nisan 2020, 14:22:24
Bütün bunları Rockstar'ın acemiliğe verebiliriz, birbirinden kopukluk olan kısımlar vesaire. Konu çok iyi eline sağlık.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Tommy Vercetti - 14 Nisan 2020, 16:26:06
Bunlara ben bile dikkat etmemiştim. Çok iyi şeyleri tespit etmişsin, insanın oyuna girip tekrar dikkat ederek oynayası geliyor. Emeğine sağlık. :helal: :gtavc:
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Leonida - 14 Nisan 2020, 19:11:19
Katılıyorum çok boşluk var özellikle çoğu görevi yapmasak da oyunu bitirebilme özelliği olması can sıkıyor. En azından son göreve gelene kadar bütün ara sahneli görevleri bitirebilmemiz gerekiyordu. Ben her oyuna başladığımda bütün görevleri yaparım, işletmelerde de matbaayı en son alırım. Bunlar arasında bir bağlantı olması gerekiyordu. Bir de GTATurk zamanında da Pastor Richards'ı görünce merak edip forumda sormuştum. Pastor Richars sadece 1 görevde figuran olarak durup sadece radyoda reklamının yer alması gereken bir karakter olamaz, onun için bile ayrı artwork mevcut. Seslendirenin öldüğü için karakterin kaldırıldığını öğrenmiştim. 
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Lé Spîke - 14 Nisan 2020, 19:32:06
Oyunların betaları, yaşadıkları vb. hakkında ilgim olmadığı için VC'yi sadece oynayıp geçmiştim. Hikaye bana da çok boş geliyordu ama dediğim gibi ilgim yoktu. Güzel ve detaylı bir konu olmuş. Benim tek merak ettiğim şey şu;

Lance son görevde koskoca şehri ele geçirmiş Tommy varken neden Sonny'nin yanında yer aldı? Ben orada çok sıkılmıştım. Bitirip kapattım San Andreas kadar bile açmadım. :hayir:

Keşke bu konulara ilgi duysam. :uzgun:
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: miru - 14 Nisan 2020, 19:37:50
ulan ağustos 2018de dedimki bi giriyim.3 gün boyunca oynadım lan bütün görevleri yaptım o son görev bi açılmadı bende başlarım lan diyip bıraktım keşke biraz daha uğraşsaydım bütün görevleri yapıp son finali yapmayıncada bitirmiş saymadım kendimi.şimdi girmeye kalktım fps kilidi falan var kötü gözüküyo oynasayım gelmedi.pişmanlk duyuyom
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: mayob - 14 Nisan 2020, 23:54:11
Alıntı yapılan: North - 14 Nisan 2020, 19:37:50
ulan ağustos 2018de dedimki bi giriyim.3 gün boyunca oynadım lan bütün görevleri yaptım o son görev bi açılmadı bende başlarım lan diyip bıraktım keşke biraz daha uğraşsaydım bütün görevleri yapıp son finali yapmayıncada bitirmiş saymadım kendimi.şimdi girmeye kalktım fps kilidi falan var kötü gözüküyo oynasayım gelmedi.pişmanlk duyuyom
Birkaç adımda oyunu sorunsuz 60 FPS oynayabilirsin:

01 - İlk önce gta_vc.exe'nin v1.00 sürümünü indirmen gerek.
02 - Daha sonra da Silent Patch'i yüklemen lazım. Silent Patch oyunu sorunsuz açmaya ve pek çok bug'dan kurtulmaya yarıyor.
03 - Son olarak da Vice City Limit Adjuster indirip FrameLimit = 30 yazan yeri 60 olarak değiştirmelisin.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: heister - 19 Nisan 2020, 15:45:20
İyi detaylara değinilmiş.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: chinohead - 19 Nisan 2020, 15:54:52
Alıntı yapılan: mayob - 14 Nisan 2020, 00:56:29
Leo Teal neden ufak bir görevde öldürdüğümüz basit bir adam? Alışverişi basan üç kişiye ne oldu?
Aslında bu gibi detaylarda birer kurgu tekniğidir, oyun bittikten sonra bu karakterler hakkında düşünmenizi isterler. Karakterin geçmişi hakkında soru işaretleri bırakmak yanlış bir kurgu tekniği değil yani aslında. Rockstar'ın niyeti bu muydu bilmiyorum ama eğer buysa başarılı olmuşlar demektir oyun çıktıktan 18 yıl sonra bile hala bunları konuştuğumuza göre.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: mayob - 19 Nisan 2020, 16:21:03
Alıntı yapılan: manhunt - 19 Nisan 2020, 15:54:52
Alıntı yapılan: mayob - 14 Nisan 2020, 00:56:29
Leo Teal neden ufak bir görevde öldürdüğümüz basit bir adam? Alışverişi basan üç kişiye ne oldu?
Aslında bu gibi detaylarda birer kurgu tekniğidir, oyun bittikten sonra bu karakterler hakkında düşünmenizi isterler. Karakterin geçmişi hakkında soru işaretleri bırakmak yanlış bir kurgu tekniği değil yani aslında. Rockstar'ın niyeti bu muydu bilmiyorum ama eğer buysa başarılı olmuşlar demektir oyun çıktıktan 18 yıl sonra bile hala bunları konuştuğumuza göre.
Dostum böyle kurgu tekniği mi olur? Leo Teal önemsiz bir karakter olsa dediğin doğru olabilirdi ama senaryo açısından önem arz eden bir karakterin bu kadar geri planda olması ne yazık ki oyundan birçok şeyin çıkarılmış olduğunu kanıtlıyor.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: chinohead - 19 Nisan 2020, 18:01:58
Alıntı yapılan: mayob - 19 Nisan 2020, 16:21:03
Dostum böyle kurgu tekniği mi olur? Leo Teal önemsiz bir karakter olsa dediğin doğru olabilirdi ama senaryo açısından önem arz eden bir karakterin bu kadar geri planda olması ne yazık ki oyundan birçok şeyin çıkarılmış olduğunu kanıtlıyor.
Bazı filmlerde görüyoruz ki (örneğin profil resmindeki Brad Pitt'in başrol oynadığı Se7en filmi) karakterlerin geçmişi hakkında birçok boşluk bırakılmış. Nereden geldiğini, nerede doğduğunu, hobilerini, fobilerini, hiçbir şeyini bilmiyoruz. Sadece ismi ve ondan sonra olanlar gösteriliyor. Leo Teal'in önemsiz karakter olduğunu söylemiyorum. Sadece karakter hakkında az bilgi olması Rockstar'ın bunu düşünmediği anlamına gelmez diyorum.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: mayob - 19 Nisan 2020, 18:53:36
Alıntı yapılan: manhunt - 19 Nisan 2020, 18:01:58
Alıntı yapılan: mayob - 19 Nisan 2020, 16:21:03
Dostum böyle kurgu tekniği mi olur? Leo Teal önemsiz bir karakter olsa dediğin doğru olabilirdi ama senaryo açısından önem arz eden bir karakterin bu kadar geri planda olması ne yazık ki oyundan birçok şeyin çıkarılmış olduğunu kanıtlıyor.
Bazı filmlerde görüyoruz ki (örneğin profil resmindeki Brad Pitt'in başrol oynadığı Se7en filmi) karakterlerin geçmişi hakkında birçok boşluk bırakılmış. Nereden geldiğini, nerede doğduğunu, hobilerini, fobilerini, hiçbir şeyini bilmiyoruz. Sadece ismi ve ondan sonra olanlar gösteriliyor. Leo Teal'in önemsiz karakter olduğunu söylemiyorum. Sadece karakter hakkında az bilgi olması Rockstar'ın bunu düşünmediği anlamına gelmez diyorum.
Zaten ben de karakter hakkında az bilgi verilmesinden şikayetçi değilim. (Ki zaten 3D evrenindeki karakterlerin %100'e yakın bir kısmı hakkında bilgimiz yok. Ancak wiki sayfalarından öğrenebiliyoruz.) Benim bahsettiğim şey, karakterin senaryoya yedirilme biçimi. Rockstar ne yazık ki bu hususta başarısız olmuş. (Beta sürecinde Leo Teal hakkında daha fazla içerik olduğu söyleniyor.) Se7en ile Vice City'yi karşılaştırman da komik olmuş. :)
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Cerberus. - 19 Nisan 2020, 20:26:33
Afedersiniz de bu bir GTA oyunu Kubrick yada Nuri Bilge Ceylan filmi değil kalkıp kurgu üzerinden bilerek boşluk yaratsın. GTA serisi gerek düz anlatımı gerekse boş hikayeleri ve saçma karakterleri ile bunu yapacak son seri. (VC bu dediklerimden muaf ancak boşluk bırakarak kurgulanacak düzeyde sanatsal bir anlatısı yok.)
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Denizcankaya97 - 20 Nisan 2020, 14:04:06
GTA Vice City ile zamanında fazla vakit geçiremediğim için oynadığım dönemde böyle açıklara dikkat edememiştim. Sağlam noktalara parmak basmışsın. Keşke Rockstar oyunu 1-2 yıl daha geç çıkarıp hikayedeki açıkları kapatsaymış diyorum ama tabi dönemin şartları gereği maalesef böyle bir şey mümkün olamazdı.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Impeccable - 08 Nisan 2021, 00:03:52
Öncelikle elinize sağlık güzel bir noktaya değinmişsiniz, ben hikâyedeki bu kopuklukları yapımcının bazı görevleri, sahneleri ve ses kayıtlarını silmesine bağlıyorum. Ray Liotta ile sorun yaşamalarının başlıca nedenlerinden birisi de bu zaten.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Bilinmeyen Bey - 08 Nisan 2021, 01:05:40
Adam haklı

Güzel anlatmışsın, helal :helal:
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Cerberus. - 28 Haziran 2022, 01:05:17
Güzel konu bir daha hortlatalım herkes okusun :helal:
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Leonida - 28 Haziran 2022, 09:42:51
Bu konuya daha önce yorum yapmışım ama konuyu tekrar görünce eklemek istediklerim için yeniden bir yorum yazayım dedim.

Nasıl Tlad ve Tbogt oyunları GTA IV için ek paket olarak çıkarılmış oyunlarsa GTA Vice City de GTA 3 için başta ek paket olarak düşünülmüş, sonradan ana oyun haline getirilmiş. Harita zaten küçük ve bütün görevlerin sayıları bu harita için yeterli ama en azından kritik durumlar için açıklayıcı bazı görevler olsaydı da boşluk bir nebze olsa kapansaydı.

Bir de bazı görevleri isteğe bağlı yapma olmasaydı keşke de oyunu bitirmek isteyenler bütün görevlerin tadını çıkararak oynasaydı. Yani Love Fist, Motorcular, Kübalılar, Haitiler ve İşletme görevlerini tamamlayınca son görevler açılsaydı. Mesela Kübalılar ve Haitililer görevleri yapılırken bir denge vardı. Sürekli Kübalıların görevlerini yapınca son göreve gelince "Bu görevi başlatmak için Haitilerin görevlerini tamamlayın" gibi uyarı veriyordu. Demek ki böyle bir denge gelebiliyormuş. O halde bu özelliği tamamen oyuna getirmek imkansız da değilmiş.

GTA 3'ün bende de ayrı yeri vardır ama oyunda daha çok bir banka soyguncusunun uğradığı ihaneti, intikam alma hırsıyla beraber bütün oyundaki herkesin ana odağı şehre giren spank adlı uy****rucu üzerineydi ve bu da hikayeyi biraz boğuyordu. Tabii GTA 3 seriye yeni bir soluk getirdiği için bu konuda eleştirmeye gerek yok. Vice City'de ise hikaye daha zengin. Görevleri genel olarak beğeniyorum. 80'lerin Amerika temasına göre gangsterler, çete savaşları, uy****rucu tacirleri, silah kaçakçıları, gece hayatı, motor çeteleri, rock grupları, 80'ler sosyetesi, yetişkin film endüstrisi. Hemen hemen hepsine değinilmiş ve oyundaki ana hikayenin yanında her yan karakterin ayrıca hikayesi var ve bu yanıyla GTA 3'ün önüne çıkıyor. Ama işte bu görevler diğer oyunlar gibi bir zincire oturtulsaydı daha iyi olurdu. Zaten toplam kaç görev var, bari bu oyunda isteğe bağlı yapılan görevler olmasaydı.

Harita küçük olduğu için de mini oyunlar da eklenebilirmiş. Mesela Malibu kulübünde işletme görevleri ve katliam yapmak dışında daha çok etkileşime geçilebilirmiş. Ya da golf kulübünde golf oynayabilirdik. Yani golf oynamak oyunun motoruna göre zor olur muydu bilmiyorum ama oyuna eklenen kocaman golf kulübü, golfçü gruplar ve giyebildiğimiz golfçü kıyafeti en azından tek bir görev için olmasaydı da oraya sık sık uğrayabileceğimiz bir neden olsaydı.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: Black Mesa - 18 Ağustos 2022, 21:59:50
Vice City tam bir oyundan çok DLC gibi zaten o yüzden bahsettiğin boşluklar cidden var. Daha uzun bir oyun olsaydı eğer daha mantıklı şeylerden bahsedebilirdik.
Başlık: Ynt: GTA VC Hikayedeki Boşluklar ve Oyunda yapılan kıyım
Gönderen: yusufir - 05 Kasım 2022, 11:25:06
Alıntı yapılan: Black Mesa - 18 Ağustos 2022, 21:59:50
Vice City tam bir oyundan çok DLC gibi zaten o yüzden bahsettiğin boşluklar cidden var. Daha uzun bir oyun olsaydı eğer daha mantıklı şeylerden bahsedebilirdik.


Oyun zaten ilk başta GTA 3'ün ek paketi olarak planlanmış. Hatta o dönem Rockstar Games bu oyunu ortaya çıkardığında, oyuncular bunun GTA 3'ün bi ek paketi olduğunu bile düşünmüşler.