GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi
18 Kasım 2025, 20:19:12

GTA V Neden Tırt Bir Oyun?

Başlatan mayob, 29 Haziran 2020, 20:35:53

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

mayob

GTA V'İ NEDEN BEĞENMİYORUM?

2000'li yılların başından beri GTA oyuncusuyum. III, VC ve SA'yı defalarca kez bitirdim, yüzlerce binlerce saatimi gömdüm. IV'ü bu üçü kadar beğenmesem de o da yine kaliteli bir oyundur. 2015'te GTA V PC'ye çıkınca baya sevinmiştim, San Andreas'e geri dönüyorduk, grafikler muazzam görünüyordu, fragmanlar muhteşemdi, oyunda tonla yapılacak şey olduğu söyleniyordu vesaire. (Spoiler yememek için hiçbir oynanış videosu izlemedim ve hiçbir inceleme yazısı okumadım. Oyunu yalnızca fragmanlarda gördüğüm kadarıyla biliyordum.) Bir süre sonra nihayet GTA V'i edindim ve 60 GB'lık bu devasa oyunu kurdum. Uzun bir yükleme ekranından sonra oyun açıldı ve benim ilk tepkim "Bu GTA mı şimdi?" oldu. Call of Duty'yi andıran bir soygun sahnesiyle başlıyordu oyun. "Neyse, San Andreas'e varınca güzelleşir eminim ki." diyerek devam ettim ve SA'ya ulaştım. Franklin, arabaya binince bir "Bu ne lan?" tepkisi daha patlattım, araç sürüşleri inanılmaz basitleştirilmişti. IV'ün gerçekçi araç kullanımından sonra böyle bir şeyle karşılaştığım için modum düşmüştü doğal olarak. "Sabır." dedim ve kısa bir oynanış süresinin ardından oyunu %100 olarak bitirdim. Akabinde Rockstar Games'e ağız dolusu sövdüm. Neden böyle düşündüğümü sizlere madde madde açıklayacağım.

Not: Maddelerin tamamı hikaye moduyla alakalıdır, online'ı hiç denemedim. (Online oyunları sevmem.)



Madde 1: Hikayenin Vasatlığı ve Karakter Azlığı

GTA deyince aklıma hep çeteler, mafyalar, eğlenceli ve karizmatik karakterler gelir. Tommy Vercetti ve İtalyan mafyası, CJ ve gangsterler, Claude ve uzak doğu mafyaları, Niko ve onun intikam hikayesi vesaire. Ben GTA'yı bu yüzden sevmiştim. Ve yıllardır da bu yüzden oynuyorum. Gelgelelim GTA V'te bu saydıklarımın hemen hiçbiri mevcut değil. Çete muhabbetleri var ama oyunun binde birini kapsıyor. Stretch, Lamar, Tonya gibi karakterler oyunu biraz uzun tutmak adına eklenmiş derinliksiz karakterler. Sanırım oyuncular kızıp köpürmesin diye böyle bir yola gittiler çünkü hepimiz San Andreas'teki çete olaylarını yeniden görmek istiyorduk. Ucundan göstermişler işte. Açıkçası göstermeseler daha iyiydi. Ne Grove, ne Ballas, ne Vagos ne de diğer çeteler adam akıllı işlenmiş. Ağzımıza bir parmak bal çalmışlar sadece.

Mafya olayı da var ama sadece Martin Madrazo'dan ibaret. Kendisi inanılmaz derecede silik bir karakter. Müstakbel karısının kaçırılmasına bile doğru düzgün sesini çıkaramıyor. Yapabildiği tek şey, telefonla arayıp tehditler savurmak. Şöyle asarım şöyle keserim demek. Ama ortada icraat yok ne yazık ki. Özetle adam akıllı bir mafya muhabbeti de mevcut değil oyunda.

Koca oyunun %90'lık kısmını Steve Haines ve Dave Norton ikilisinin verdiği uçuk kaçık görevler dolduruyor. Bütçe açığımız var gidin soygun yapın bize para getirin, kimliğimiz açığa çıkacak gidin FIB binasına operasyon düzenleyin, Ajans toksik bir gaz üretti gidin koca tesise saldırıp gaz tüpünü ele geçirin vesaire vesaire. Ulan ne oluyoruz? Call of Duty mi oynuyorum ben? Patlamalı çatlamalı, helikopterli uçaklı, atlamalı zıplamalı aksiyon görevlerinin bu oyunda işi ne? Ayrıca neden daha fazla karakter yok? Neden hep aynı insanlarla muhatap olup aynı aksiyonların içine giriyoruz? Nerede çeteler? Nerede mafyalar? Nerede o eski karakter zenginliği? Nerede Big Smoke'lar, Ricardo Diaz'lar, Tommy Vercetti'ler?

Bu ikilinin verdiği görevleri yaparken bir bakmışsınız ki oyun bitivermiş. E ben daha karakterlere ısınamadım ki? (Hoş, karakterlerin ısınılacak bir yönü de yok ya.) Ne Michael-Trevor arasındaki gerilim bir yere bağlanıyor, ne Franklin'in hikayesi mantıklı bir düzleme oturtulmuş... Ayrıca Franklin kim birader? Sırf Michael'a gidip "Ya abi bana bir şeyler öğret, kurtar beni bu varoş mahallelerden, ben de katılayım aranıza." deyip yardım dilendiği için mi birden bire profesyonel insanların arasına karışıyor? Kusura bakmayın da yerler öyle hikayeyi.

Sonuç olarak GTA V, bir yere bağlanmayan kopuk hikayelerin birleştirilmeye çalışıldığı vasat bir hikaye moduna sahip. Karakter zenginliği yok, eski GTA oyunlarıyla alakası yok, bağlanabileceğimiz bir karakter yok... Yok oğlu yok.




Madde 2: Isınabileceğimiz Bir Karakterin Olmaması

Oyunda üç ana karakteri yönlendireceğimizi duymak hiç hoşuma gitmemişti. Nitekim oyunu deneyimledikten sonra da kaygılarımda ne kadar haklı olduğumu fark ettim. Hikaye ne yazık ki bize bu üç karakteri iyi sunamıyor. Alışamıyoruz. Aslında Trevor hikayeye dahil olana kadar bir şekilde idare etmişler ama ondan sonra iyice sapıtıyor olaylar. Call of Duty'ye dönüşüyor malumunuz.

Michael, ailesine söz geçiremeyen iktidarsız bir adam. Karısını düdüklüyorlar biraz kızıp köpürüyor hepsi bu. Kızını p**no filmlerde oynatıyorlar yine biraz delleniyor o kadar. Oğlu buna küfür ediyor, dalga geçiyor yine aynı şey. Dolayısıyla Michael'ı direk eliyorum. Boynuzlu Michael.

Trevor ultra bir manyak, delinin teki. Pisliğin önde gideni. Aslında hikayeye biraz olsun komedi katıyor, sıkıcılığını azaltıyor fakat Johnny Klebitz ve The Lost olayından sonra Trevor'dan da otomatik olarak soğudum. (SPOILER GELİYOR.) Rockstar bir aptallık yapmış ve sırf Trevor'ın ne denli bir manyak olduğunu bizlere gösterebilmek adına Johnny Klebitz gibi adamın hası bir karakteri harcamış. Trevor, Johnny'nin sevgilisi Ashley'yi düdüklüyor fakat Johnny'nin yapabildiği tek şey, Trevor'a "Ya niye düdüklüyorsun ki sevgilimi, ayıp değil mi yahu? Ben seviyorum onu." diye ağlamak. The Lost and Damned'den bildiğimiz Johnny'nin Trevor'ı oracıkta gebertmesi icap ederdi. Hadi o bir yana, Trevor, The Lost üyelerinin mekanına gidip açık açık Johnny'nin kafasını ezdiğini söyleyip dalga geçiyor ama Terry ve Clay'in yapabildiği de "Bu yalan olsa iyi olur." deyip topuklamak. Bu ne birader şimdi? Ben Trevor'a nasıl ısınacağım?

Franklin bildiğin varoş bir mahalle çocuğu. İktidarsız bir karakter. Sevdiği kızı doktorun tekine kaptırmış, çevresinde abuk subuk insanlar var. Kendi öz teyzesi bile sevmiyor bunu. Lamar gelip bunun teyzesi ile alakalı fantezi yapıyor "Süper g.tü var." falan diyor ama Franklin sesini çıkaramıyor. Dolayısıyla Franklin'i de eledik.

Steve Haines, Dave Norton, Devin Weston, Martin Madrazo, Lester gibi karakterleri saymaya bile gerek duymuyorum, hepsi birbirinden itici.

Dolayısıyla "Bu benim adamım." deyip ısınabileceğimiz hiçbir karakter yok GTA V'te.




Madde 3: Haritanın Büyüklüğü

Bu hemen herkes için iyi bir özellik olmasına rağmen ben hiç sevmiyorum. Ulaşım çok büyük bir sorun haline geliyor. (Skyrim, Witcher gibi oyunların haritaları da büyük fakat istediğimiz noktaya çabucak ulaşabiliyoruz.) Yolları ezberlemek zaten çok zor, sürekli radara bakmak zorunda kalıyoruz. Taksi kullanmazsanız resmen çileye dönüyor her şey. Hele ki bazı görevlerde sizden çok büyük mesafeleri katetmeniz isteniyor ki düşman başına. Bir de yol boyunca konuşuyorlar, ikide bir altyazıya bakmak gerekiyor. Altyazıyı okuyacağım derken kaza yapıyorsunuz.

Açık dünya oyunlarında harita büyük olacaksa dolu dolu bir harita görmek isterim. Boş araziler hiçbir işimize yaramıyor. A noktasından B noktasına gitmemizi zorlaştırıyor o kadar. GTA V'te de bu sıkıntı mevcut. Kocaman dağlar ovalar var ama boş boş gezmekten başka bir işimize yaramıyorlar. Yapılacak hemen hiçbir şey yok. Seyahat etmek zaten çile, dolayısıyla dere tepe düz gideyim, gezip tozayım demeyi gözüme kestiremiyorum. Üşendiriyor beni. O koskoca yolu kim gidecek şimdi diyorum. Bunun yerine daha böyle Vice City gibi, San Andreas gibi ezberlemesi kolay, dolu dolu ve ufak bir haritayı tercih ederim.




Madde 4: Teknik Problemler

Bilindiği üzere GTA V'te Anti-Aliasing problemi var. MSAA, TXAA açsak bile kenar çizgileri kesik kesik görünüyor, titremeler oluyor. Güzelim grafikler sırf bu sıkıntı yüzünden gözlerimi kanattı. Nvidia kontrol panelindeki ayarlarla oynayıp sıkıntıyı büyük ölçüde düzeltebiliyoruz fakat performans düşüyor o zaman da. (MSAA kapatınca oyun zaten çöplüğe dönüyor, radardaki yolların kenarları bile tırtıklı görünüyor. MSAA da yüksek güç isteyen bir ayar. Ayrıca belirli aralıklarla frame düşüşlerine neden oluyor. 60 fps iken aniden 15 fps'leri görünüyorsunuz. Yani açsanız bir türlü açmasanız bir türlü.) Sistemim iyi olmasına rağmen şehir içinde ne olursa olsun 45-50 fps'leri görüyorum. Çözünürlük dahil tüm ayarları en düşüğe getirip deneme yaptım yine bir şekilde 50-55'lere düşüyor. Gerçekten akıl alır gibi değil. Bu türden teknik sorunlar da canımı bir hayli sıktı. Kaç kere ayar değiştirip düzgün bir görüntü elde etmeye çalıştım ben bile hatırlamıyorum. Ayrıca nasıl bir işse, bazı ayarları değiştirdiğiniz zaman koca oyunu kapatıp sıfırdan bir daha açtırıyor size. Ulan zaten oyunun açılması beş dakika sürüyor, bir tane ayar değiştirdim diye bana neden bu çileyi çektiriyorsun? Ne bileyim ana menüye at en azından. Oradan hikaye modunu tekrar başlatayım.



Madde 5: Uzun Yükleme Süresi

İlk olarak Rockstar Games Launcher'ın server'lara bağlanmasını bekliyorum. Sonra ana menünün gelmesi için introyu ve yazıları görmem gerekiyor. Ana menü geliyor ve hikaye moduna tıklıyorum. Gereksiz uzun bir bekleyişin ardından nihayet kontrol bana veriliyor. Tüm bu süreç, beş dakika kadar sürüyor. Bu oyuna boşuna "Loading Screen Simulator" demiyorlar. Simgeye çift tıklayıp saniyeler içinde oyuna girdiğim günleri özlüyorum.



Madde 6: Polisler

Bu oyunu katlanmaz kılan unsurlardan biri de Terminatörvari polisler. Araba çalıyorum hop saniyeler içinde bir yıldız geliyor. Kaçayım derken aniden önümde beliren bir polis arabası yüzünden yıldız tekrar beliriyor ve kısa süre içinde ikinci yıldızı yiyorum. Başımdan def etmek için iki mermi sıkıyorum ve hop üç yıldız olmuş, tepemde bir helikopter beliriyor, kaçmam daha da zorlaşıyor. Helikopteri indireyim desem dört yıldız olacak, dolayısıyla dakikalarım sırf bir araba çaldım diye boşuna gidiyor. Bu durum en çok soygun için çeşitli araçlar çaldığımız görevlerde canımı sıktı. Üstünde delici yüklü kocaman bir tırı çalmam gerekiyor ve hop, iki yıldız cepte. Altımdaki hantal araçla jet hızında giden polis arabalarından kaçamıyorum ve on dakika boyunca kedi fare oyunu oynuyoruz. Polisler zaten acımasız, anında sıkmaya başlıyorlar. Tam bir kanser.



Madde 7: Interior Azlığı

İnsanlar daha fazla binaya girip çıkmak istedikçe Rockstar tüm kapıları kapatıyor ve oyuncuyu hiçbir binaya sokmuyor. Oyunda iç mekan kıtlığı var resmen.



Madde 8: Görevler

Ne yazık ki ana görevler birbirinden sıkıcı ve bayık. Birkaç görev haricinde eğlendiğimi hatırlamıyorum. Toplamda 69 ana görev var ve her ne alakaysa soygun hazırlığı kısımları da ana görevden sayılıyor. Gidip maske satın alıyorsun hop 1 görev eksilmiş. Tulum satın alıyorsun yine aynı şey, gidip bir tane araç çalıyorsun yine eksiliyor. Aralardaki filler görevler de eklenince görev gibi görev diyebileceğimiz pek bir şey kalmıyor ortada. Zaten hep aynı kişilerden görev aldığımız için insanın hevesi de kalmıyor. Çünkü biliyorum, yaptığım şeyler hep o şerefsizlere yarıyor. Bana da bir miktar para kalıyor geriye. Yalnızca para kazanıyor olmak beni motive etmiyor arkadaş. Ne bileyim Trevor'ın meth imparatorluğu kurmasıyla alakalı görevler olsaydı mesela, yavaş yavaş yükselseydik, yaptığımız her şeyi kendimizi geliştirmek için yapıyor olsaydık güzel olmaz mıydı? Tüm oyunda Steve Haines ve Dave Norton dingillerinin ayak işçiliğini yapmanın nesi motive edecek beni? (Union Depository ve Merryweather soygunları hariç diğer soygunların tamamını Haines, Norton ve Madrazo için yapıyoruz. Merryweather soygununda hiçbir şey kazanmıyoruz bile. Dolayısıyla kendimiz için yaptığımız tek adam akıllı soygun, Union Depository soygunu. Sadece bir tane.)



Tüm bu maddeler beni acayip seviyede soğuttu bu oyundan. GTA VI için olan beklentilerimi de bitirdi. Sizler ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyorum.

Önemli Not: Arkadaşlar oyunu gömdüm evet, fakat sevdiğim yönleri de yok değil. Yani komple kötülemiyorum, haberiniz olsun.
Son düzenlenme: 03 Temmuz 2020, 23:49:28 mayob

Vupsen

Konu doğru yere taşınmıştır.

Dediklerinin en ufak kısmına kadar katılıyorum.2015'de ilk defa internet kafede oynamıştım sistemim yetmediği için, oyunu gördüğüm gibi bana hiç GTA tadı vermemişti.Sanki Ubisoft'un başka bi saçmalığını oynuyordum gibi hissettirmişti.Araba sürüşleri konusunda kesinlikle bende hayal kırıklığına uğradım.
Teknik olarak serinin en gelişmiş oyunu olabilir ama benim için de devasa bir çöp.

+

Rockstar oyunu sevdirebilmek için tüm GTA serisindeki yan aktiviteleri bu oyuna doldurarak oyunun oynama süresini arttırmaya çalışmış ancak yine sürekli aynı şeyleri yapmak insanı çok sıkıyor.
Son düzenlenme: 29 Haziran 2020, 21:26:20 Sypnosis.

Subject 17

Forumda böyle makaleler görmek güzel oluyor. Dediklerinin çoğuna ben de katılıyorum fakat ufak bir detayı düzelteceğim; Martin Madrozo aslında o kadar hafife alınacak bir karakter değil. Adam tek atışta Michael'ın evini buluyor ve sırf metresinin evini yerle bir ettiği için yanlış hatırlamıyorsam 40 milyonluk ceza kesiyor. Franklin'in de kimliğini alıyor. Franklin korkudan bir şey diyemiyor. Koskoca Michael Townley'i tanık koruma programı altında olduğu halde bu durumlara düşürüyor ve tekrar bir soygun yapmasına sebep oluyor.
Trevor'ın karısını kaçırma meselesine gelirsek; Oyunun o kısımlarında Martin onların nerede olduğunu bulamadığından onları ortadan kaldıramıyor. Eğer Michael ya da Trevor olarak Los Santos'a geri dönmeye kalkarsak gavur leşi kadar Kartel adamları peşimizi öldürene kadar bırakmıyor.

Oyunun yer altı dünyası meselesi ise malesef GTA Online'a peşkeş çekilmiş. Aslında ana hikayede görmemiz gereken hikayeler/karakterler online'da bulunuyor. (Gerald, Simeon görevleri, Madrozo kartel görevleri vb.)

Rockstar'ın her GTA oyununu kendine özel yapması özelliğini de seviyorum. GTA V her ne kadar diğerlerinden kopuk olup benzemese de; Onu da kendine özel diğerlerinden farklı yapan ayrıntılar mevcut. GTA V'in en büyük özelliği ise Los Angeles'ı en iyi şekilde yansıtması, gerek Hikaye ya da yan görevlerde Hollywood göndermeleri ya da ünlüler olsun, sokaklarda karşılabilen çetelerin gerçekçilikleri, hatta sırf manzaralar güzel görünsün diye; (ki bu bana göre tamamen bir hata) Haritanın neredeyse %60-70'ini dağlık, oyuncunun gitmeyeceği, gidilişi bile zor olan yerler olarak tasarlamışlar.
GTA V'te yapıp diğerlerinde yapamadığım pek çok güzel özellik bulunuyor. Örneğin latin mahallesinde Franklin ile dolaşırken bir Vagos üyesine d pad tuşuyla laf attığım zaman "Hola ese" diyip, ardından birbirleri ile laf dalaşına girmeleri, daha sonra vagos üyesinin silahını gangster gibi belinden çıkartma animasyonu gibi detaylar mükemmel. Özellikle Lamarı yanıma alıp çetelerle yumruk yumruğa kavga ettiğim zamanlar eğlenceli oluyordu. (Lamar'ın hangoutta silahı bulunmuyor) Fakat kısaca özetlemek gerekirse; GTA V'in bahsettiğin konularda bu kadar zayıf kalmasının sebebi GTA Online'dır.
Son düzenlenme: 21 Temmuz 2020, 16:55:39 Subject 17
Bitirilen Rockstar oyunları
III - VC - SA - BULLY - VCS - IV - TLAD - TBOGT - V - RDR - MP3 - RDR2

Redfield

güzel bir yazı olmuş. katıldığım noktalar fazlasıyla var, 2. ve -özellikle- 5. madde kesinlikle doğru benim gözümde. singeplayer'ı geçtim o biraz daha katlanılabilir ama insanın online'a gerçekten giresi gelmiyor şu saçma bekleme süresi yüzünden.


HasanEfe

Katılıyorum.


Bana göre:
Eğer hikaye kısmı için diyorsan:

Fazla güncelleme(hiç) güncelleme yapmıyorlar denebilir yapıp bi kenara atmışlar fakat güzel hakkını vermişker fakat 1 kere oynayınca 1.zevkini alamıyorsun.

Online Kısmı İçin:

Her zaman yeni güncelleme getiriyorlar millet artık bıktı serverler büyük ihtimalle fazla olduğu için bi servere girdiğinde 10-15 dk sonra herkez çıkıyor

Hileden geçilmiyor

Yok uçan araba yok suda yüzen araba bi rahat bırakın parası olan kişi alt kişiyi hemen öldürebiliyor

Görevlerden az para : bi görev yapıyorsun 50k verse şükür bi iyi araba 500-600k eğer birde özel birşey alıcaksın 2-3m bide görevden 20k-30k veriyor

Siper alınca düşmanlar bekliyor sadece yanına sıkıyor üstüne gelmiyorlar

50-60 seviye oyuncu alıyor 5-6 armor seni bi tarıyor geberdin 1 tane zırh alabiliyorsun.

Her ikisi için :

Oyun 80-90gb gibi bi yer kaplıyor karakterlerin sesi fazla gerçekçi değil güncelleyebilirlerdi

Bi ateş ediyorsun adamlar daha polisi aramamış hop aranma birde gitmiyor şehirde başka yerlerde polis yok ordan kaçmışım aranmalar gitti gidicek tak önüme polis spawn ediyor

Kaplamalar bazen çok gidiyor

Aşırı derece lag olabiliyor bazen
Son düzenlenme: 23 Temmuz 2020, 02:39:36 HasanEfe

Eamon

Oyunun iyi olduğu kadar kötü yanlarıda var ama tırt değil :P

Bugünün güzel zamanları, yarının üzücü düşünceleridir.

DracDonix

Tırt bir oyun değil.

Madde 2'ye sonuna kadar katılıyorum, bak CJ ye bak TOMMY'e millet aşık aşık

İmzanız forum kurallarına uymamaktadır. (daha küçük boyutta bir imza seçiniz.)

Xchatt

GTA 5 bence de tırt bir oyun, gün geçtikce oyun yapmak zorlaşıyor yapımcılar da bir yerlerden feragat etmek zorunda kalıyor gta 5 buna kurban gitti sanırsam.

Sa-Mp 2014-2020

restless

GTA serisinin -bana göre- en tırt ve en vasat oyunu, Vice City aşktır aşk.


_Code

Dediklerinin hiçbirine katılmıyorum
Bu arada 2013 senesinde çıkış yapan bir oyundan bahsediyoruz, o zamanlar PS3 ve XBOX 360 gibi güçsüz konsollarla yapılan bir oyundu ona rağmen büyük bir açık dünya ve mekaniksel açıdan zengin bir oyundu
Animasyonlarının bile bir önceki oyundan kopya olduğu vice city'i GTA'nın en iyi oyunu ilan eden var ya şaka gibi
GTA'nın en iyi oyunu tartışmasız San Andreastır





SA:MP Turkiye CnR IP: server.sampturkiyecnr.com:7777

Impeccable

Bence bu oyuna tırt demek saçmalık olur. Üzerinden yıllar geçmesine rağmen büyük bir kitleye sahip ve yapımcı şirket hâlâ ciddi anlamda para kazanmaya devam ediyor. Evet, eksik yönleri var ama kesinlikle tırt olduğunu düşünmüyorum.


Jate

Bir GTA V Online oyuncusu olarak söylüyorum ki oyunun tek sıkıntısı hilelerdir. 2000 saatimi harcadığım bu oyundan sıkılmadım ama yeri geldi söve söve bitiremedim. Rockstar, hilelere göz yummasa günümüzün en iyi açık dünyasına ve Online moduna sahip oyun GTA V olabilir. İç mekan sıkıntısı bence yok denilecek kadar az. Oyunda bir sürü sahip olabildiğimiz ev bulunuyor. Ev dışında Mazebank ve diğer 2 gelişmiş binadan ofis satın alabiliyoruz. Nightclub, Bunker, Facility ve daha nice mekanlar bulunuyor. Bunların hepsi özenle yapılmış mekanlar. Diamond Casino and Resort DLC'si Rockstar'ın en çok uğraştığı DLC olarak bilinir. Yükleme ekranı olayına gelirsek, GTA V 90 GB boyutunda koca bir oyun. Single Player moduna giriş yaparken o bekleme ekranı süresinde haritayı tekrar yüklüyor ve iç görevleri tekrar elden geçiriyor. Bu kadar uzun sürmesi normal. Bu yüzden size tavsiyemdir ki eğer bilgisayarınız da SSD varsa, GTA'yı SSD'ye yükleyin. HDD'ye yüklerseniz, yükleme ekranları daha uzun sürecektir. Ve bir tüyo daha vereyim sizlere; önce hikaye moduna giriş yapıp daha sonra menü üzerinden Online moda geçiş yaparsanız yükleme ekranı süresi yaklaşık 1.5 dakika kısalacaktır. Haritayı hikaye moduna giriş kısmında indirdiği için süre azalacaktır. :)


KamilPanpa37

Eski nostaljik serilerin Grand Theft Auto V'den daha iyi olduğu bir gerçek

Gta V şahaser bir oyun mudur ? yoksa gerçekten tırt bir oyun mudur ? bu oyuncudan oyuncuya değişen farklı bir bakış reaksiyonudur, ama adam bütün eksikliklerini madde,madde açarak belirtmiş, tabiki de herkez hem fikir olmasa bile kendine ait haz alamadığı haklıca nedenlerini ayrıntılı bir şekilde açıklamış, onun için düşüncesine kesinlikle saygı duyuyorum. Nitekim herkez izlediği bir filmi ve diziyi severek izlemediği gibi oyuncularda her bir oyunu çok efsane bulabilir veya çöp olarak da nitelendirebilir, bu tamamen kişisel renk ve zevk meselesi. Benim daha çok hem fikir olduğum kısım GTA V'İ NEDEN BEĞENMİYORUM? kısmındaki düşüncesinin %70'lik bölümüne pozitif bakmam. Gta V marjinallik ve o dönem atmosferi açısından Vice City ve San andreas'ın çok çok gerisinde bir yapım, realistik oynanış mekanikleri ve hikaye anlatımı açısından Gta IV'ün bile gerisinde bir oyun, Gta IV'ün çatışma ve aksiyon sahneleri, gerilim hissini neredeyse Mafia 1 yapımı kadar veriyor. özellike nostaljik seriler vice city, San Andraeas ve Gta III'de o konuda gerilim dozajları yüksek yapımlar. Ben Gta V'i iki defa defa %100 bitirdim ve sonrasında ise iki defada %100 olmadan bitirdim, ve dördüncü bitirişimde hikaye akışı ve görevleri çeşitli olsa bile heist setup görevleri çok monoton gelmeye başladı ve acayip derecede sıkılarak bitirdim.
 
Karakterler ve çeteler hakkındaki görüşlerim

Bu arada bana göre Rockstar'ın Gta V'de yazdığı en marjinal karakter Trevor Philips'dir, her dakika boyunca değişken kişilik bozuklukları ve ruhsal sorunları ile iğrençleşse bile kalbinin bir köşesinde daima dostlarına değer veren delikanlı ve sempatik bir kişiliğede sahiptir, Franklin ve Micheal ile tartıştığı anlarda onlara karşı çok aforizmalı cümleler kurup onları her defasında ezebilecek kadar etkili bir karakter, zaten Micheal ve özellikle Franklin, Trevor'ın yanında çok ruhsuz ve kişiliksiz gibi geliyor,oyundaki diğer yan karakterler ise gözüme çok kötü gelmese bile öyle exclusive oyunlardaki gibi çok özelde hissettirmiyor. Grove Street sokağının ballasların elinde olması da ayrı fiyasko, nerede ? CJ,Sweet, doksanlardaki efsane Grove Street çetemiz ? bu adamlar San Andreas'ın sonunda Carl johnson liderliğinde Los Santos'da Ballas ve vagos çetesini çökertip los Santos'da saltanat sürerek tahta oturmuştu, ne ara 2013'e yılına saltanat süren çete ballaslar tarafından alt edilecek seviyede kendini düşürdü ve sonrasında ise ballaslar Grove street sokağını ele geçirdi, demek ki Grove Street'in bütün gücü o kadar donanımlı ve eğitimli ordunun bulunduğu area 69'un içine john wick  gibi tek başına girip 60 milyon dolarlık jetpack'i araklayabilen Carl Johnson'mış, Cj olmadan çete hiçbir şeymiş, en azından Gta V'de ki Grove sokağı bende o izlenimi yarattı.  Grove Street çetesi Gta V'de yine mevcut ama Franklin'in teyzesinin evinin oralarda moron,moron sağda solda bisiklet ile takılmaktan ve boş,boş esrar çekip aralarında laf salatası yapmaktan başka bir şey yapmıyorlar, zaten Rockstar'ın Ballas çetesinin Grove Street mahallesini nasıl ele geçirdiği ile ilgili adam akıllı bir açıklık getirmemeside ayrı sinirimi bozuyor. Çeteler acayip işlevsiz hissettiriyor ve sadece varlıkları görsel ve fiziksel olarak belli olsun diye ve oyuncunun gözünü doldurmak için konulmuş gibi hissettiriyor, neredeyse hikaye kısmında hiçbir etkileri yok, zaten San Andreas'dan sonra Gta V'i oynayıp bitirdiyseniz oradaki çetelerin işlevsiz ve boş olduğunu sizde hissedip bana mutlaka hak vereceksiniz.

      Grand Theft Auto Online hakkında
 
Malum oyunlardaki dönem değiştiği için firmalar en çok yüksek geliri online ve Coop odaklı oyunlara yatırmaya devam ediyor, Rockstar ise Gta Online kısmını uzun süredir güncel tutmaya devam ediyor, böylece Gta Online ise mikro ödemeler eşliğinde Rockstar'ın en büyük gelir kaynağı, bunun en büyük nedeni ise hikaye tabanlı oyunlar ile hiçbir şekilde etnik bir bilgisi olmayan ve online pvp içerikli oyunlar ile kendilerini gerçekten oyuncu sanan ergenlerden oluşan geniş bir kitleden kaynaklanıyor, bu tarz oyuncu kitlesini kaz gibi yolan nitekim Electronic arts ve Ubisoft gibi yüksek  bütçeli şirketlerdir eminim. :D 
Onun için insan Rockstar'dan öyle devasal bir hikaye kurgulu Gta VI beklemeye tereddüt ediyor. Tabi teknik anlamda Gta V ve RDR2 kalitesinde bir Gta VI yapacaklardır ondan hepimiz eminiz.
Son düzenlenme: 25 Temmuz 2020, 16:10:41 KamilPanpa37
 

Beauclerc

Çoğu görüşünde haklısın ve katılıyorum. Ben de ilk oynadığım zaman GTA serisinin bir oyunu değil gibi gelmişti. Sanki tamamen ayrı bir serinin ürünüydü. Hala da tam olarak alışamadım, belki 3000 saat üzerinde oynamışımdır.


Bahadır..

GTA V'teki tırtlığın ana sebebinin hikaye ve hikayenin bir yere bağlanamaması olduğunu düşünüyorum ben. Hatta bununla ilgili teorim bile var, oyunun apar topar Ps3 sürümüne yetişsin diye erken çıkarıldığını düşünüyorum.


Onun dışındaki tırtlıkları söyleyecek olursam (gerçi bir tane var) ;

Bilgisayar versiyonunda fizik motoru ve kontroller gerçekten kötü. Çok akıcı, gereksiz akıcı bir oyun. Sanki Fifa'da top sürüyorsun gibi adam koşturuyorsun, araba sürüyorsun. Bunun tek çözümünün de gamepad alıp konsol versiyonunu oynar gibi oynamak, başka yolu yok maalesef.
Çünkü oyun, oyun konsolları için tasarlanmış :)

Onun dışında GTA V gerçekten güzel oyun. Oyunda boş kaldığım zamanlarda ister istemez dağlara tepelere az mı araba çektim, az mı sualtına dalıp cer çöp aramadım.
Ha aktivite kısmı çok az diğer oyunlara göre (bu konuda ben de şikayetçiyim), oyunun sonunda 5 6 tane aktivite hariç harita bomboş gibi duruyor, ama yan görevlerle ve böylesine açık bir dünya ile bu boşluğu fazlasıyla doldurmuşlar.

Bugün çıkan çoğu oyunda "yav acikdunya yapalım üç beş bişey koyalım yeter" mantığı varsa bunlar hep GTA V sayesinde. Iyi bir devrim mi yaptı kötü bir devrim mi yaptı bilemem, ama oyun tarihinde bir yere girdiği aşikar.

Bu arada GTA Online, içine edilmeden önce harika bir projeydi. GTA V'te oyun dinamikleri dediğim gibi değiştirilmişken GTA Online'da kendimi klasik GTA oynar gibi hissediyordum.
Son düzenlenme: 12 Ağustos 2020, 14:43:20 Bahadır..