GTAMulti - GTA Türkiye

GTA Serisi => Mod Galerisi => Modding Anlatımları & Paylaşımlar => Konuyu başlatan: Subject 17 - 16 Mart 2020, 21:45:13

Başlık: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: Subject 17 - 16 Mart 2020, 21:45:13
(https://i.hizliresim.com/QXY9sZ.png)
Kullanılmayan Çete 9 ve Çete 10
GTA San Andreas'ta oyunda 8 adet çete görüyoruz. Ama aslında 10 tane olduğunu biliyor muydunuz? Üstelik bilinmeyen Çete 9 ve Çete 10 BIFBUZZ(çeteler sokakları kontrol eder) hilesini yazdığımızda tıpkı diğer çeteler gibi, faliyet gösteriyor. Aslında Aztecas üyeleri olarak gördüğümüz Sentinel ile gezen ve bize saldıran yayalar birer Çete 9 ve Çete 10 mensubu. Rockstar oyuna 10 çete ekleyip 2 tanesini kullanmadı ve pedgrp.dat'ta Çete 8 olan Aztecas'tan sonra geldikleri için üyeleri de Aztecas üyeleri olarak kaldı. Cargrp.dat dosyasında ise araçları Sentinel olarak bırakılmış. Bu iki çetenin oyunun haritasında hiç bir bölgesi olmadığından sadece BIFBUZZ hilesini yazdığımızda görebiliyoruz. Bu anlatımımda sizlere Çete 9 ve Çete 10'u bu oyunda nasıl gerçek bir çete haline getirebileceğimizi göstereceğim.
Öncelikle oyuna hangi çeteyi ekleyeceğimize karar vereceğiz. Elimizde pek çok seçenek var. Seville Boulevard Families, Elvis görünümlü insanlar, artık sizin hayal gücünüze kalmış. Biz Rus Mafyasını ve San Andreas Motorcularını ekleyeceğiz. Oyunun dosyalarında değişiklik yapacağımız için orjinal dosyaları bozmamak adına altta yazdığım dosyaları ModLoader'a kopyalayıp oradan düzenlemenizi tavsiye ederim.

Peds.ide(karakterler)
GTA San Andreas > data > peds.ide(not defteri yardımı ile açın)
Bu dosyada oyun içerisindeki karakterlerin yürüyüş animasyonunu, sesi, nasıl davranacağını gibi özelliklerinin ayarlandığı bir karakter listesidir. Altta gördüğünüz kod satırlarını bulun.
111, MAFFA, MAFFA, CRIMINAL, STAT_CRIMINAL, man, 110F,1, null,2,2,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_MAFFA ,VOICE_GEN_MAFFA
112, MAFFB, MAFFB, CRIMINAL, STAT_CRIMINAL, man, 110F,1, null,2,2,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_MAFFB ,VOICE_GEN_MAFFB
113, MAFBOSS, MAFBOSS, CRIMINAL, STAT_CRIMINAL, man, 110F,1, null,2,2,PED_TYPE_GANG,VOICE_GNG_MAFBOSS ,VOICE_GNG_MAFBOSS
100, WMYCR, WMYCR, CRIMINAL, STAT_CRIMINAL, man, 110F,1, man,2,6,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_WMYCR ,VOICE_GEN_WMYCR
247, BIKERA, BIKERA , CIVMALE, STAT_TOUGH_GUY, man, 0,1, null,5,2,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_BIKERA ,VOICE_GEN_BIKERA
248, BIKERB, BIKERB , CIVMALE, STAT_TOUGH_GUY, man, 0,1, null,2,5,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_BIKERB ,VOICE_GEN_BIKERB
ve hepsini tek tek alttaki satırlar ile yer değiştirin.
111, MAFFA, MAFFA, GANG9, STAT_GANG9, man, 110F,1, null,2,2,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_MAFFA ,VOICE_GEN_MAFFA
112, MAFFB, MAFFB, GANG9, STAT_GANG9, man, 110F,1, null,2,2,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_MAFFB ,VOICE_GEN_MAFFB
113, MAFBOSS, MAFBOSS, GANG9, STAT_GANG9, man, 110F,1, null,2,2,PED_TYPE_GANG,VOICE_GNG_MAFBOSS ,VOICE_GNG_MAFBOSS
100, WMYCR, WMYCR, GANG10, STAT_GANG10, man, 100,1, man,2,6,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_WMYCR ,VOICE_GEN_WMYCR
247, BIKERA, BIKERA , GANG10, STAT_GANG10, man, 0,1, null,5,2,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_BIKERA ,VOICE_GEN_BIKERA
248, BIKERB, BIKERB , GANG10, STAT_GANG10, man, 0,1, null,2,5,PED_TYPE_GEN,VOICE_GEN_BIKERB ,VOICE_GEN_BIKERB

Pedgrp.dat(karakter grubu)
Bu dosya, Peds.ide dosyasında bulunan karaklerin gruplaştırıldığı dosyadır. Oyundaki çeteleri ve grupları burada görebilir ve düzeneyebilirsiniz. Alttaki kod satırlarını bulun
VLA1, VLA2, VLA3          # Gang 9  (UNUSED)
VLA1, VLA2, VLA3        # Gang 10  (UNUSED)
ve buradaki kod satırlarıyla yer değiştirin.
MAFFA, MAFFB, MAFBOSS        # Gang 9  (RUSSIANS)
WMYCR, BIKERA, BIKERB          # Gang 10  (BIKERS)

Cargrp.dat(araç grupları)
Oyundaki araç gruplarının ayarlandığı dosyadır. Burada çetelerimizin hangi araçları kullanacağını ayarlayacağız. Alttaki kod satırlarını bulun
sentinel                                                            # Gang 9 (UNUSED)
sentinel                                                            # Gang 10 (UNUSED)
ve buradakiler ile yer değiştirin.
washing, admiral, esperant                                          # Gang 9 (RUSSIANS)
freeway                                                              # Gang 10 (BIKERS)

Cleo(Bölge ve silahlar)
Çetelerimiz artık hazır. Şimdi sırada çetelerimize oyunun haritasında bölge vermek ve silahlarını ayarlamak kalıyor. Bunu da Cleo yardımı ile yapacağız. Cleo dosyası oluşturmak için SannyBuiler'a ihtiyacınız var. SannyBuiler ile cleo dosyası oluşturun ve alttaki kodları cleo dosyasının içine yapıştırın.
{$CLEO .cs}//-------------MAIN---------------thread "GW":GW_11wait 0ifPlayer.Defined($PLAYER_CHAR)else_jump @GW_11:GW_340237: set_gang 8 weapons_to 23 30 280237: set_gang 9 weapons_to 1 24 25076C: set_zone 'LDOC1A' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'LDOC1B' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'LDOC2' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'LDOC3A' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'LDOC3B' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'LDOC3C' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'LDOC4' gang 8 density_to 60076C: set_zone 'ROBAD' gang 9 density_to 90  // Tierra Robada076C: set_zone 'ROBAD1' gang 9 density_to 90076C: set_zone 'SUNNN' gang 9 density_to 90  // Bayside076C: set_zone 'SUNMA' gang 9 density_to 90  // Bayside Marina076C: set_zone 'ELQUE' gang 9 density_to 90  // El Quebrados076C: set_zone 'BYTUN' gang 9 density_to 90  // Bayside Tunnel076C: set_zone 'ALDEA' gang 9 density_to 90  // Aldea Malvada076C: set_zone 'BARRA' gang 9 density_to 90  // Las Barrancas076C: set_zone 'ROBINT' gang 9 density_to 90  // Robada Intersection0A93: end_custom_thread
Önemli notlar:
1-Motorcular çetesinde wmycr pedgrp.dat'ta hem los santos criminal grubunda hem de motorcular çetesinde olduğu için Los Santostada spawn olacaktır dolayısıyla Los Santostaki çeteler wmycr karakterine gördüğü yerde saldırabilir. Bunun için Pedgrp.dat'i kendi isteğinize göre ayarlayabilirsiniz.
2-Çete 11 eklemeye kalkarsanız oyun CRASH verecektir, denemeyiniz.
3-Eğer oluşturacağınız çeteye zaten bir çete tarafından kontrol edilen bölgeyi verirseniz o bölgede 2 çete birden spawn olacaktır. Bunu düzeltmek için cleo dosyasında, o bölgede bulunan çetenin varlığını "gang density_to 0"  kodu ile yok etmeniz gerekiyor.
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: Kaanki0 - 18 Mayıs 2020, 13:06:13
Eline sağlık.
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: DracDonix - 18 Mayıs 2020, 13:11:11
10 Çete olduğnu yeni öğreniyorum. :)

Ellerine sağlık hocam, güzel konu vallaha.
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: Subject 17 - 18 Mayıs 2020, 19:08:01
ek olarakta şunu belirteyim. Gang4 yani italyan mafyası her ne kadar pedgrp.dat'da çete olarak bulunsa da, haritada hiç bir bölgesi bulunmuyor. BIFFBUZZ yazmadığınız sürece görev harici sokaklarda göremezsiniz. Ama Las Venturas'ta Caligula's Casino etrafında Gang4'e bölge verebildeceğiniz bir script yazabilirsiniz. eğer istek olursa kodları atarım.
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: aytugefegudek - 30 Mart 2021, 14:36:59
Alıntı yapılan: Subject 17 - 16 Mart 2020, 21:45:13


bende cleo 4 var sannybuilder ile yapmaz isek olmazmı?
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: Subject 17 - 30 Mart 2021, 16:01:17
Bütün bir konuyu alıntılamak görüntü kirliliği oluşturduğu için böyle alıntıları spoiler içine almanı tavsiye ederim.
CLEO 4, oyunda ekleyeceğin cleo modlarını çalıştırır.
SannyBuilder ise cleo modu yazman gereken program. Bu olmadan .cs dosyası oluşturamazsın

Fakat konudaki gibi Bikers & Russians çetelerine bölge vereceksen internette Russian Bikers gang modları içerisinde hazır .cs dosyaları bulabilirsin.
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: Impeccable - 30 Nisan 2021, 17:41:32
Güzel bir konu olmuş elinize sağlık.:helal:
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: ☆☬κɪɴɢ☬☆ - 10 Ağustos 2021, 11:53:04
Eline sağlık
Başlık: Ynt: [Anlatım] Çete 9 & Çete 10 oyuna nasıl eklenir?
Gönderen: Gladiator - 24 Eylül 2021, 11:53:01
Anlatım için teşekkürler.:helal: