GTAMulti.com - Türkiye'nin Türkçe GTA Sitesi

Amper - Anlatımlı Showroom

Başlatan Amper, 22 Ekim 2020, 23:37:06

« önceki - sonraki »

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Amper

Bu sene içerisinde birçok yeni yöntem ile birlikte yeni şeyler yaptım ve yaptığım sunucuların içerisinde paylaştım fakat hiçbir zaman teknik açıdan bunlar hakkında bilgi vermedim. Belki konuyu okuyan geliştiricilerin bu sistemlerin ardında yatan yöntemleri çözmek isteyeceklerini düşünüyorum ve anlatımlı bir şekilde birkaç video paylaşıyorum.

Zombi Yapay Zekası
Kesinlikle bu sene yaptığım en gözle görülmeye değer SA-MP projesiydi diyebilirim. Burada kullandığım yöntemler hata payını %99 azaltmaya ve performans anlamında süper bir işleyiş sunmaktı. Gördüğünüz zombiler sadece 150ms süreyle sürekli taratma yaparak etraftaki oyuncuyu görüp göremediğini taratıyor eğer ki göremiyorsa tüm mapta dolaşıyor ve çevrede bir obje görürse yanına gidip onun etrafında dolaşıyor bir süre sonra onu rahat bırakıyor. Eğer ki o objenin yakınlarından biri yürüme sesi çıkarıyorsa zombi birazcık sinirleniyor ve etrafı gezmeye başlıyor(o bölgeyi) eğer ki kişiyi bir defa görürse onun gittiği yolu takip ediyor(bu süre içerisinde insan gözden kaybolursa bile aynı yolu takip ediyor ve kesinlikle duvarların içerisinden geçmiyor birkaç defa hata payına rasladım fakat bunun sebebi ColAndreas'a yeni eklediğim modeli tanıtmamamdı). İlk kodlanış aşamasında 4 GB rama sahip bir sunucuda %96 gibi bir bellek kullanımı yaparken yaptığım performans çalışması sonucunda %43'e indirdim ve hala daha çalışmaya devam ediyor. Ek olarak zombiler yerden yüksek bir yere tırmanırken sürekli olarak yer altını da tarıyor eğer ki yerden yüksek olduğunu fark ederse kendini en aşağıya sabitliyor(uçmamaları için bu gerekiyordu).

ve işte videosu:

Envanter Sistemi
Çok basit gözüken bu sistemin altyapısı ilk başlarda kodlama aşamasında çok karmaşık olsa da son günlerde üstünde yaptığım çalışmalar ile üstünde çalışmak inanılmaz derecede basitleşti. Öncesinde bu sistemin artısı her an her şekilde verilerin web & veritabanı üzerinden oyuncu oyundan çıkış yapmadan güncellenebiliyor olmasıydı(ve oyun içerisinden istediğimiz etkide istediğimiz eşyayı yaratabiliyorduk). fakat bunu yapış biçimim 1 hafta hiç restart almadan açık duran bir sunucuya göre kötü bir yöntemdi ve son yaptığım çalışmalarla birlikte bunu da değiştirdim. Peki ne yaptım? Pawn dynamic container'i desteklemediği için samp-node olarak adlandırılan Node-JS kodlarınızı SA-MP içerisinde çalıştırabileceğiniz eklentiyi kullanarak bir container kütüphanesi kodladım ve bu sistemi tamamen gelen isteklere göre containerlar üzerinden güncelledim. Bunun artısı işlem hızının artması, daha profesyonel ve kodlanma aşamasında daha kolay kodlanabilmesini sağladı. Son günlerde bu oyun modundaki çalışmalarımda küçük bir hata sonucu bir dosyanın içeriğinde endcoding ayarını bozduğum için yeni bir video almadım. :maalesef:

Eski sistem işleyişine ait paylaştığım bir video:

Daha birçok şey var fakat anlatım işi gerçekten çok uzun daha sonra devam edeceğim.
Son düzenlenme: 23 Ekim 2020, 17:49:49 Amper

Heleina

Özellikle Zombi Yapay Zekası güzel görünüyor ve oldukça başarılı. Ellerine sağlık başarılar.

Tanrı düşmanlarıma acısın ve merhamet göstersin; çünkü ben göstermeyeceğim.

s4ndra

Sistemler Güzel Duruyor Başarılar Dilerim


sweezy

devamını bekliyoruz